Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Рішення про встановлення місцевих податків і зборів мають ознаки регуляторних актів

18.08.2016

Державна регуляторна службі України на чисельні звернення органів місцевого самоврядування стосовно необхідності дотримання вимог Закону України від 11.09.2003 № 1160 «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон № 1160) під час прийняття органами місцевого самоврядування рішень про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік повідомляє наступне.

Відповідно до вимог статті 1 Закону № 1160 рішення про встановлення місцевих податків і зборів мають ознаки регуляторних актів та потребують реалізації процедур, передбачених цим Законом.

Дозвіл не застосовувати вимоги Закону № 1160 по відношенню до актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, наданий пунктом 4 Розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 24.12.2015 № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», поширюється виключно на рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік.

Тобто, рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 та подальші роки повинні прийматися у відповідності до вимог Закону № 1160.

Одночасно зазначаємо, що рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 мали бути прийняті до 15 липня 2016 року.

Така ж позиція викладена і в листі Державної фіскальної служби України від 15.06.2016 № 10340/5/99-99-12-02-03-16 (додається).

Підпунктом 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 ПКУ встановлено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі, якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у термін до 15 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ).

Бюджетний період, відповідно до пункту 5 статті 2 та частини першої статті 3 Бюджетного кодексу України становить один календарний рік, що починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Таким чином, у разі, якщо орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на 2017 рік до 15 липня 2016 року, такі податки і збори у 2017 році справлятимуться із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2016 року.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів або їх зміну, прийняті після 15 липня 2016 року, виходячи з норм підпункту 12.4.3 пункту 12.4 статті 12 ПКУ, застосовуватимуться з початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом, тобто з 1 січня 2018 року.

Джерело: http://www.dkrp.gov.ua/info/5297

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 15.09.2025
Дайджест містить цікаві тендерні можливості у країнах ЄС в рамках Угоди про публічні закупівлі Світової організації торгівлі. Більше за темою: Поставка товарів державному замовнику через тендер: етапи процедури Наразі існує більше 500 тендерних можливостей у країнах ЄС, пов’язаних з легкою пр...
16.09.2025
Що таке «Офіси податкових консультантів»
Новий сервіс допоможе розібратися у податкових питаннях, отримати фахову пораду та уникнути порушень законодавства. Більше за темою: Підприємство здає в оренду частину сільгоспбудівлі: ДПС змінила свою позицію щодо обкладення податком на нерухомість Для підвищення якості податкових послуг та зручно...
16.09.2025
Оскарження штрафу ТЦК та СП при наявності відстрочки: судова практика
Суд ухвалив рішення: позов задовольнити, постанову скасувати та провадження закрити. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Дорогою на роботу працівника забрали до ТЦК: дії роботодавця Чи потрібно повідомляти ТЦК про направлення військовозобов’язаного працівника у тривале відрядження? Чолов...
Кращі матеріали