Поширені кар'єрні помилки в різному віці
06.04.2017 211 0 0
Дуже часто про кар'єру дитини піклуються її батьки, вибираючи їй професію ще зі шкільної парти. Побутує думка, що кар'єра тим успішніше, чим більше знайомих людей буде супроводжувати тебе на цьому шляху. А деякі впевнені в тому, що успіх можливий тільки тоді, коли займаєшся улюбленою справою.
В 20 років: тихіше їдеш, далі будеш
Сьогодні вибір професії перестав бути таким відповідальним. Раніше вважалося, що людина вибирає свій рід діяльності раз і назавжди. Звичною справою було також рухатися кар'єрними сходами тільки в одній організації, де ти все знаєш і тебе всі знають. На такий результат подій була спрямована і система освіти – дати оптимальний старт молодого фахівця в певній сфері.
Але в наш час високих технологій і постійних змін людина повинна пристосовуватися до нових умов і в міру потреби змінювати професії. Навчання протягом усього життя стало не бонусом, а швидше за все необхідністю. Виходячи з цього, навчальні заклади стали замислюватися про проектний підхід, міждисциплінарне навчання та навички комунікації.
І ось перша помилка на старті – це при виборі професії розраховувати на те, що цим ви будете займатися все життя. У сучасному світі корисніше всього буде поєднувати роботу і навчання для того, щоб пробувати себе в різних напрямках. Не бійтеся експериментувати, життя дається лише один раз.
Поєднувати навчання і роботу, отримати 2 або 3 вищих освіти – цілком нормальне явище. Це не означає, що людина першочергово зробила неправильний вибір, вона просто шукає своє призначення і отримує нові корисні навички.
Такою помилкою може стати бажання кинути інститут і піти заробляти «легкі» гроші, наприклад, з дипломом економіста влаштуватися в магазин продавцем. У подібному випадку людина невигідно витрачає свій дорогоцінний час. До 30 років ми дуже швидко і легко пізнаємо все нове. Пізніше це стає складніше. Тому першу третину свого життя краще присвятити отриманню знань, досвіду і розширення зв'язків.
У 30: підніматися по кар'єрних сходах хаотично – перестрибувати «щаблі», а часом засиджуйтеся на одному місці
Типова помилка людей до 30 років – з усіх сил рватися в менеджмент. Такий спосіб розвитку кар'єри здається самим стрімким і успішним, але в результаті ринок отримує ще одного посереднього керівника замість грамотного професіонала своєї справи.
Як вирішити це питання? Якщо ви хочете стати хорошим менеджером, то не варто відразу ж брати під своє керівництво команди таких працівників, як і ви. Краще взяти одного-двох стажистів і спробувати організувати їх роботу. Вам буде легше стати для них лідером, до того ж ви отримаєте шанс добре вивчити свої сильні і слабкі сторони як керівника.
Така схема буде дуже корисна для перевірки здібностей менеджера у потенційних кандидатів на управлінську посаду в будь-якій організації або бізнес-структурі.
У 40 років: опускати руки, кидати все і відразу
В 40 років може здатися, що ви взагалі живете не своїм життям і потрібно було піти на лікаря, як колись радила бабуся. Тоді починаєш думати, а що ти будеш розповідати онукам і які сліди залишиш після себе, чого ти досяг у трудовій діяльності... Це період різкого переосмислення життя. Найбільша помилка в цьому віці – кинути свою справу, втратити всякий сенс і просто здатися.
Ви, звичайно, можете щось змінювати в житті, але не варто руйнувати в одну мить те, що будували десятиліттями. Якщо вам потрібен час, щоб розібратися у собі, візьміть відпустку приблизно на півроку. Цього вистачити, щоб подумати, відпочити і вирішити, як жити далі.
Ці нехитрі прийоми допоможуть вам зберегти те, що ви заробили протягом життя і з новими силами рухатися далі в обраному напрямку.
У 50 років: не цінувати свій досвід і переоцінювати свій страх
Кажуть, що в 50 років настає найскладніший період. І справді багато роботодавців вже не сприймають 50-літніх людей як ефективних співробітників. Про це говорять спочатку тихо, але здається, що далі буде тільки гірше. Зупиніться, все зовсім не так!
Як раз саме в 50 років людина може перебувати на піку своєї форми. Адже вона багато знає, вміє, у нього багатий досвід і не так багато зайвих амбіцій (що треба, він довів або ж просто втратив бажання доводити). Він спокійний і розважливий, дипломатичний в спілкуванні, у нього усталена життя і адекватні запити. Але йому заважає страх: він боїться, що інші, в тому числі роботодавці, цього не оцінять.
Не робіть поширену помилку на цьому етапі – не переоцінюйте свій страх. Вірте в себе, частіше говоріть про свої перемоги і досягнення, продовжуйте покращувати своє життя!
Джерело: http://hyser.com.ua/community/raspros...
Коментарі до матеріалу