Після свят: як навчитися легко і швидко виконувати робочі завдання?
Наша увага – головне, за що постійно борються реклама, ЗМІ, політики, знайомі і родичі. Нас постійно щось відволікає від основного завдання. В результаті до кінця робочого дня кількість невиконаних завдань тільки збільшується, і до них додається відчуття втоми. Як максимально ефективно управляти увагою і економити час, щоб направити їх на дійсно важливі справи.
РОЗДІЛЯЙ І ВОЛОДАРЮЙ. Для початку розділіть джерела надходження інформації за пріоритетністю. Наприклад, телефонний дзвінок може бути терміновим, а ось лист в пошті може й почекати.
Не потрібно намагатися одночасно реагувати на все – це складно і неефективно. Більшу частину енергії ми втрачаємо не у виконанні завдання, а під час перемикання з одного завдання на інше.
СОЦМЕРЕЖІ «ЗА БОРТ». Багато хто має акаунти в двох-трьох соцмережах, від яких постійно приходять повідомлення. Щоб не відволікатися на кожен пост, повідомлення від соцмереж краще відключити. Перевірити їх можна буде пізніше, коли буде вільний час.
ТІЛЬКИ ВПЕРЕД. Людський мозок так влаштований, що буде шукати будь-який зовнішній подразник, аби переключитися на нього і не виконувати роботу. Саме тому, зайшовши на п’ять хвилин перевірити повідомлення в Facebook, через півгодини ви можете виявити себе посеред фото котиків і кулінарних роликів. Не потурайте мозку, не дозволяйте йому ухилятися від прямих завдань.
КРОК ЗА КРОКОМ. У списку справ ми схильні виконувати в першу чергу ті, які простіше, а найскладніші і об’ємні – залишаємо на потім. В результаті: найбільше часу ми витрачаємо на дрібниці, а головне завдання починаємо виконувати в останній момент. І тому нічого не встигаємо.
Щоб цього не відбувалося, спробуйте велику справу розбивати на дрібні складові. Наприклад, завдання «Написати курсову» розділіть на дрібні: «Накидати план», «Написати вступ» і так далі.
До речі, вести записки і складати план дій у блокноті – відмінна ідея. Це допомагає візуалізувати завдання.
ПО ДЗВІНКУ. Для цього методу планування знадобиться таймер.
Розділивши завдання на складові, вирішіть для себе, скільки часу має на них іти. Наприклад, по півгодини. Виставте таймер на 30 хвилин, постарайтеся вкластися в цей час. Зробіть невелику перерву – 3-5 хвилин. Знову заведіть таймер. Після кожного четвертого «підходу» відпочивайте по півгодини.
ІДЕЇ – ОКРЕМО. Щоб ідеї за темами, далекими від роботи, які раптово з’явилися, вас не відволікали, створіть чек-листи. Для кожного напряму – свій лист, наприклад, для відпочинку, для творчості, для «подивитися ввечері після роботи». Так вся увага буде сконцентрована на одному завданні.
КАЛЕНДАР ПОДІЙ. Щоб день народження тещі не став для вас сюрпризом, через якого доведеться переписувати весь робочий графік, ведіть календар з особистими і робочими справами. Так ви будете бачити, яка подія може вплинути на ваші плани.
Ці рекомендації – не панацея. Комусь вони допоможуть спланувати робочий час, а комусь – простіше лавірувати в хаосі подій. Як зручніше – обирати вам.
http://etcetera.media
Коментарі до матеріалу