Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як у 2024 році протидіяли рейдерству

06.01.2025

При реалізації державної політики одним із ключових завдань Міністерства юстиції є захист та поновлення порушених прав у реєстраційній сфері, кінцева мета якого є утвердження непорушності прав громадян і бізнесу, гарантованих Державою. Відповідно, Офіс протидії рейдерству при Мін’юсті здійснює діяльність щодо боротьби з «неправомірними реєстраційними діями». Це включає забезпечення розгляду скарг щодо можливих незаконних дій та прийняття відповідних рішень.

«Розгляд скарг у сфері державної реєстрації є позасудовим способом захисту прав, порушених через незаконні дії реєстраторів і нотаріусів у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Це дозволяє оперативно відновити достовірність даних і зупинити, зокрема подальші протиправні дії в реєстрах у значно коротші строки порівняно із процедурою судового оскарження», – зазначив керівник Офісу протидії рейдерству Іван Кородюк.

У 2024 році на розгляд Міністерства юстиції надійшло 2 239 скарг у сфері державної реєстрації, з них: 435 – з бізнесу, 1804 – з нерухомості. У тому числі Офіс протидії рейдерству забезпечив розгляд 39 повідомлень суб’єктів державної реєстрації про несанкціонований доступ до реєстрів (ДРРП та ЄДР). Кількість наказів за результатами розгляду скарг у 2024-му – 1 543 (440 з яких задоволені, що складає 28,52 %).

Зокрема, завдяки спільним зусиллям Мін’юсту та Міноборони було повернуто 30 земельних ділянок (3 487 га) та 3 об’єкти нерухомості (1 668 м2), а також розглянуто скарги щодо порушення санкційного законодавства.

Серед ключових досягнень Офісу протидії рейдерству у 2024 році наступні:

Строки розгляду скарг Колегією скорочено до  45 днів.

Зменшено кількість нерозглянутих скарг. Станом на грудень 2024 року, з урахуванням тимчасової зупинки роботи реєстрів, кількість таких скарг скоротилася до 144 (30 – з бізнесу, 114 – з нерухомості). Для порівняння у 2020–2022 роках ця кількість сягала до 2 500, а строки розгляду подекуди тривали 3–6 місяців. Оптимізація процесів та зміни в порядку розгляду скарг надалі дозволили досягти значного прогресу, попри виклики воєнного стану.

Запроваджено системну практику об’єднання розгляду скарг.

Проведено роботу з внесення пропозицій щодо змін у профільні закони та підзаконні нормативно-правові акти (НПА) для актуалізації з урахуванням нових викликів та умов воєнного стану. Триває активна участь Офісу в розробці змін до НПА.

Забезпечено оперативне реагування на випадки рейдерства та несанкціонованого доступу до державних реєстрів, де Офіс протидії рейдерству є єдиним державним інструментом для такого реагування.

Забезпечено оперативне повернення відомостей реєстрів у попередній стан для запобігання рейдерським діям.

Забезпечено постійне представництво інтересів Мін’юсту в судах. У структурі Офісу створено окремий відділ судової роботи.

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали