Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як у 2024 році протидіяли рейдерству

06.01.2025

При реалізації державної політики одним із ключових завдань Міністерства юстиції є захист та поновлення порушених прав у реєстраційній сфері, кінцева мета якого є утвердження непорушності прав громадян і бізнесу, гарантованих Державою. Відповідно, Офіс протидії рейдерству при Мін’юсті здійснює діяльність щодо боротьби з «неправомірними реєстраційними діями». Це включає забезпечення розгляду скарг щодо можливих незаконних дій та прийняття відповідних рішень.

«Розгляд скарг у сфері державної реєстрації є позасудовим способом захисту прав, порушених через незаконні дії реєстраторів і нотаріусів у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Це дозволяє оперативно відновити достовірність даних і зупинити, зокрема подальші протиправні дії в реєстрах у значно коротші строки порівняно із процедурою судового оскарження», – зазначив керівник Офісу протидії рейдерству Іван Кородюк.

У 2024 році на розгляд Міністерства юстиції надійшло 2 239 скарг у сфері державної реєстрації, з них: 435 – з бізнесу, 1804 – з нерухомості. У тому числі Офіс протидії рейдерству забезпечив розгляд 39 повідомлень суб’єктів державної реєстрації про несанкціонований доступ до реєстрів (ДРРП та ЄДР). Кількість наказів за результатами розгляду скарг у 2024-му – 1 543 (440 з яких задоволені, що складає 28,52 %).

Зокрема, завдяки спільним зусиллям Мін’юсту та Міноборони було повернуто 30 земельних ділянок (3 487 га) та 3 об’єкти нерухомості (1 668 м2), а також розглянуто скарги щодо порушення санкційного законодавства.

Серед ключових досягнень Офісу протидії рейдерству у 2024 році наступні:

Строки розгляду скарг Колегією скорочено до  45 днів.

Зменшено кількість нерозглянутих скарг. Станом на грудень 2024 року, з урахуванням тимчасової зупинки роботи реєстрів, кількість таких скарг скоротилася до 144 (30 – з бізнесу, 114 – з нерухомості). Для порівняння у 2020–2022 роках ця кількість сягала до 2 500, а строки розгляду подекуди тривали 3–6 місяців. Оптимізація процесів та зміни в порядку розгляду скарг надалі дозволили досягти значного прогресу, попри виклики воєнного стану.

Запроваджено системну практику об’єднання розгляду скарг.

Проведено роботу з внесення пропозицій щодо змін у профільні закони та підзаконні нормативно-правові акти (НПА) для актуалізації з урахуванням нових викликів та умов воєнного стану. Триває активна участь Офісу в розробці змін до НПА.

Забезпечено оперативне реагування на випадки рейдерства та несанкціонованого доступу до державних реєстрів, де Офіс протидії рейдерству є єдиним державним інструментом для такого реагування.

Забезпечено оперативне повернення відомостей реєстрів у попередній стан для запобігання рейдерським діям.

Забезпечено постійне представництво інтересів Мін’юсту в судах. У структурі Офісу створено окремий відділ судової роботи.

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
Уже скасовано 795 рішень МСЕК щодо посадовців
МОЗ разом із правоохоронними органами системно перевіряє рішення, за якими медико-соціальні експертні комісії встановлювали інвалідність посадовим особам. Лише за останній місяць кількість розглянутих справ значно зросла: станом на 25 липня 2025 року Центром оцінювання функціонального стану людини в...
01.08.2025
Економічних правопорушень поменшає: ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією
ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правопорушення. ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правоп...
31.07.2025
В Дія.Бізнес з’явилася можливість обирати сучасні ІТ-продукти для бізнесу
Дія.Бізнес запускає новий сервіс – Маркетплейс цифрових рішень. Маркетплейс стане єдиною платформою, яка поєднає компанії-постачальників ІТ-рішень та підприємців, що шукають перевірені сервіси для розвитку бізнесу. На платформі користувачі зможуть знайти інструменти для автоматизації, фінансів...
Кращі матеріали