Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як у 2024 році протидіяли рейдерству

06.01.2025

При реалізації державної політики одним із ключових завдань Міністерства юстиції є захист та поновлення порушених прав у реєстраційній сфері, кінцева мета якого є утвердження непорушності прав громадян і бізнесу, гарантованих Державою. Відповідно, Офіс протидії рейдерству при Мін’юсті здійснює діяльність щодо боротьби з «неправомірними реєстраційними діями». Це включає забезпечення розгляду скарг щодо можливих незаконних дій та прийняття відповідних рішень.

«Розгляд скарг у сфері державної реєстрації є позасудовим способом захисту прав, порушених через незаконні дії реєстраторів і нотаріусів у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Це дозволяє оперативно відновити достовірність даних і зупинити, зокрема подальші протиправні дії в реєстрах у значно коротші строки порівняно із процедурою судового оскарження», – зазначив керівник Офісу протидії рейдерству Іван Кородюк.

У 2024 році на розгляд Міністерства юстиції надійшло 2 239 скарг у сфері державної реєстрації, з них: 435 – з бізнесу, 1804 – з нерухомості. У тому числі Офіс протидії рейдерству забезпечив розгляд 39 повідомлень суб’єктів державної реєстрації про несанкціонований доступ до реєстрів (ДРРП та ЄДР). Кількість наказів за результатами розгляду скарг у 2024-му – 1 543 (440 з яких задоволені, що складає 28,52 %).

Зокрема, завдяки спільним зусиллям Мін’юсту та Міноборони було повернуто 30 земельних ділянок (3 487 га) та 3 об’єкти нерухомості (1 668 м2), а також розглянуто скарги щодо порушення санкційного законодавства.

Серед ключових досягнень Офісу протидії рейдерству у 2024 році наступні:

Строки розгляду скарг Колегією скорочено до  45 днів.

Зменшено кількість нерозглянутих скарг. Станом на грудень 2024 року, з урахуванням тимчасової зупинки роботи реєстрів, кількість таких скарг скоротилася до 144 (30 – з бізнесу, 114 – з нерухомості). Для порівняння у 2020–2022 роках ця кількість сягала до 2 500, а строки розгляду подекуди тривали 3–6 місяців. Оптимізація процесів та зміни в порядку розгляду скарг надалі дозволили досягти значного прогресу, попри виклики воєнного стану.

Запроваджено системну практику об’єднання розгляду скарг.

Проведено роботу з внесення пропозицій щодо змін у профільні закони та підзаконні нормативно-правові акти (НПА) для актуалізації з урахуванням нових викликів та умов воєнного стану. Триває активна участь Офісу в розробці змін до НПА.

Забезпечено оперативне реагування на випадки рейдерства та несанкціонованого доступу до державних реєстрів, де Офіс протидії рейдерству є єдиним державним інструментом для такого реагування.

Забезпечено оперативне повернення відомостей реєстрів у попередній стан для запобігання рейдерським діям.

Забезпечено постійне представництво інтересів Мін’юсту в судах. У структурі Офісу створено окремий відділ судової роботи.

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
24.12.2025
Шлях розвитку професійних стандартів в Україні: якісні зміни та європейська інтеграція
Умови роботи професійної бухгалтерської спільноти – постійні зміни, жорсткі терміни, висока відповідальність та недостатня увага з боку держави й роботодавців. Але можливо вже у 2026 році нас очікують зміни, які варто сприймати як нові можливості, а не загрозу. Профстандарти можуть отримати о...
23.12.2025
З 1 січня 2026 року держпідтримка надаватиметься через Національну установу розвитку
Основна мета Національної установи розвитку – сприяти економічному та соціальному розвитку і відновленню України шляхом підтримки бізнесу, впровадження програм розвитку та надання фінансової допомоги цільовим групам. Більше за темою: Облік грантів та міжнародної технічної допомоги Бюджетні г...
18.12.2025
Мінрозвитку не планує вводити податок на відбудову: офіційна заява
Чи будуть вводити податок на відбудову зруйнованого майна та бізнесу? Більше за темою: Отримання коштів на фінансування капітальних інвестицій: як оподаткувати та відобразити в обліку? Облік інвестицій за методом участі в капіталі Міністерство розвитку громад та територій не планує розробку та вве...
Кращі матеріали