Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відобразити в обліку ремонт основних засобів?

15.02.2018

Під час експлуатації основні засоби (далі – ОЗ) зношуються і поступово втрачають свою первісну вартість, а іноді й виходять з ладу. У такому разі підприємство змушене витрачати кошти на їх ремонт, технічне обслуговування, модернізацію, реконструкцію або на відновлення і підтримку в робочому стані. Як відобразити в обліку такі витрати?

Порядок відображення витрат на ремонт, технічне обслуговування, модернізацію, реконструкцію або на відновлення і підтримку в робочому стані ОЗ у бухобліку підприємства залежить від виду ремонту – капітального чи поточного.

Капітальний ремонт

Капітальними вважаються витрати на ремонт, пов’язані з поліпшенням ОЗ (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від їх використання.

Такі витрати збільшують первісну вартість ОЗ (п. 14 П(С)БО 7). Тобто капітальні витрати накопичуються на відповідному субрахунку рахунку 15 «Капітальні інвестиції» і після завершення ремонтів включаються до первісної вартості ОЗ. В обліку їх відображають за дебетом субрахунку 152 з кредитом рахунків 23, 20 «Виробничі запаси», 22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети», 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядчиками», 65 «Розрахунки за страхуванням», 66 «Розрахунки з оплати праці». А після завершення ремонту – за дебетом відповідних субрахунків рахунку 10 з кредитом субрахунку 152.

Також варто пам’ятати, що на період проведення капремонту ОЗ амортизацію цього об’єкта не нараховують. Причому нарахування амортизації припиняється починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об’єкта ОЗ, і поновлюється з місяця, наступного за місяцем введення об’єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання (п. 27 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 р. № 561 (далі – Методрекомендації № 561).

Поточний ремонт

Витрати, що здійснюються для підтримання ОЗ у робочому стані (технічний огляд, нагляд, обслуговування, ремонт тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, вважаються поточним ремонтом і включаються до складу витрат звітного періоду (п. 15 П(С)БО 7). В обліку такі витрати відображають за дебетом рахунку 23 або витратних рахунків 91–94 (залежно від призначення ОЗ) з кредитом рахунків 20, 63, 65, 66.

Різниця між капітальним і поточним ремонтом полягає в тому, що метою капремонту є збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання ОЗ, а поточного – отримання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від їх використання. Як саме підприємство має визначати майбутні економічні вигоди, П(С)БО 7 не пояснює. Водночас у п. 29 Методрекомендацій № 561 зазначено, що рішення про характер і ознаки здійснюваних підприємством робіт, тобто чи призведуть вони в майбутньому до збільшення економічних вигід, чи здійснюються вони для підтримання об’єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймає керівник підприємства.

Приймання закінчених робіт з ремонту і поліпшення ОЗ (модернізація, добудова, реконструкція тощо) оформляють актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих і модернізованих об’єктів.

Джерело: http://devisu.ua/uk/accounting/6689-j...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали