Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як ефективно вирішувати бізнес-спори в період карантину

15.04.2020

Чому медіація - гарне рішення сьогодні

З 16 березня 2020 року і до закінчення карантину суди працюють в особливому режимі, через введення загальнонаціонального карантину, пов’язаного із поширенням коронавірусу COVID-19. Це означає майже загальне перенесення судами слухання справ.

Вирішення економічних спорів у судах відкладається, але потреба у їх своєчасному врегулюванні не зникає. Також, ситуація із введеними обмеженнями вносить багато коректив у відносини із діловими партнерами і потреба у врегулюванні суперечок щодо невиконання договорів є вкрай високою.

Карантин продовжений урядом до 24 квітня 2020 року і важко спрогнозувати скільки ще триватимуть запроваджені обмеження, як справлятимуться суди із навантаженням після карантину через велику кількість перенесених слухань в період його дії.

Як можна підтримати бізнес у цій ситуації і зробити можливим вирішення нагальних проблеми тут і зараз?

Ми звикли, що вирішення юридичних спорів є монополією судів. Але протягом останніх років в Україні активно розвивається напрямок альтернативного вирішення спорів — медіація. Цей спосіб є добре відомим у США, Великобританії, Німеччині, Канаді та інших країнах світу. Медіація є сучасним способом вирішення спорів за участю нейтрального посередника — медіатора, який допомагає сторонам подолати розбіжності для прийняття взаємовигідних рішень.

Завдяки довготривалій співпраці з іноземними інституціями, зараз в Україні ми вже маємо спільноту досвідчених медіаторів, які навчені за програмами JAMS (США), CEDR (Великобританія), а також потужними німецькими програмами, які готові відповісти на запит бізнесу щодо якісного вирішення спорів.

Автономність

Привабливою рисою медіації є її незалежність від роботи будь-яких інституцій та держави. У медіації компанії, у яких виник спір і люди, уповноважені на прийняття рішень, відіграють в цьому процесі ключову роль. На практиці це означає, що рішення у спорі приймають сторони, а не суддя чи медіатор. Такий підхід дає можливість вирішувати спір не тільки з урахуванням норм права, що регулюють діяльність бізнесу, але й економічних інтересів та доцільності. Медіатор управляє процесом і допомагає сторонам подолати конфлікт та розбіжності, дослідити інтереси. Щоб знайти результативні рішення і зафіксувати їх у юридичних документах, учасники співпрацюють із юристами, а також іншими експертами, які консультують їх в процесі медіації.

Віддалений доступ та менше формальностей

Медіація є менш формалізованим процесом і звичайною практикою є вирішення спорів у віддаленому режимі, наприклад, через онлайн конференції. Почати процес можна у будь-який момент, підібравши у зручний для сторін і медіатора час. Також, на відміну від суду, де зазвичай розгляд обраховується роками, строк вирішення спору у медіації рахується тижнями. Для цього потрібно звернутись до медіатора, який проконсультує вас щодо наступних необхідних кроків.

Додана вартість від медіації для бізнесу

Якщо застосовувати медіацію як інструмент для підписання мирової угоди під час судового чи арбітражного розгляду, це дає можливість бізнесу значно зекономити ключові ресурси — час та гроші. Чинним законодавством передбачена можливість повернення до 50% судового збору, сплаченого при поданні позову або апеляційної чи касаційної скарги, у разі укладення мирової угоди. При арбітражному розгляді, наприклад у МКАС, позивачу повертається 25% арбітражного збору, при винесенні рішення у першому засіданні на узгоджених сторонами умовах.

І наостанок, у світі медіація застосовується як неагресивний підхід до вирішення спорів, а медіатор у цьому процесі тримає фокус на взаємоповазі та взаємодії учасників для вирішення проблеми. Вміння вибудовувати відносини та цивілізовано вирішувати конфлікти значно оптимізує соціальну оцінку діяльності бізнесу та живить попит.

Ми не знаємо коли закінчиться дія обмежень, що існують зараз, але ми точно знаємо, що надійні відносини із бізнес-партнерами та репутація будуть незмінно цінуватися і прокладати шлях до успіху.

nv.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
18.06.2025
В Україні створять Виплатну агенцію для підтримки агросектору за стандартами ЄС
Виплатна агенція – державна інституція, яка адмініструватиме фінансову підтримку аграріїв відповідно до стандартів Європейського Союзу. В Україні розпочато створення Виплатної агенції – державної інституції, яка адмініструватиме фінансову підтримку аграріїв відповідно до стандартів Європ...
18.06.2025
Декларація справедливого та розсудливого адміністрування: що це та яка користь для бізнесу
Міністерство юстиції підтримало Декларацію справедливого та розсудливого адміністрування для кращих відносин із бізнесом. Віцепрем’єрка з євроінтеграції – Міністерка юстиції України Ольга Стефанішина провела робочу зустріч з Бізнес-омбудсменом України Романом Ващуком для обговорення Декл...
18.06.2025
Підприємство перевезли до іншого місця: чи збережеться грант від Державної служби зайнятості
У переліку питань, з якими нерідко до спеціалістів «гарячої лінії» Державної служби зайнятості звертаються підприємці: чи можна змінити місто реалізації бізнесу після отримання гранту та підписання договору з банком? Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати пра...
Кращі матеріали