Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ФОП – news (04-08.10.2021)

11.10.2021

Зміни у законодавстві

З 8 жовтня діють зміни внесені до Порядку обліку платників ЄСВ та до Положення про реєстр страхувальників

Міністерство фінансів України (МФУ) наказом від 28.08.2021 № 485 вніс зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників.

Зокрема, уточнено норми щодо організації обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) у контролюючих органах.

З 8 жовтня дозволені перекази на суму 5000 грн (включно) без ідентифікації відправника

Опубліковано Закон України від 09.09.2021 № 1733-IX «Про внесення зміни до пункту 8 частини вісімнадцятої статті 14 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо уточнення окремих положень», який набрав чинності 08.10.2021 року.

З набранням чинності цього закону можна перераховувати кошти на суму 5000 гривень (включно) і до відправників відповідних готівкових переказів не будуть застосовувати заходи фінансового моніторингу.

Облік та звітність

Як довго необхідно зберігати первинні документи ФОПам?

Вимоги щодо зберігання первинних документів встановленіп. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) і отже, такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої вони використовуються.

Зазначені терміни зберігання первинних документів продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених п. 102.3 ст. 102 ПКУ.

Використання найманої праці ФОПами на спрощеній системі оподаткування – які особливості?

Процедураоформлення працівників ФОП-роботодавця, як і перелік документів, які підлягають витребуванню таким роботодавцем у потенційних працівників, по суті не відрізняються від оформлення працівників будь-яким іншим підприємством. Однак щодо кількісних обмежень найманих працівників, які відповідно до законодавства можуть бути працевлаштовані ФОП, слід зазначити, що вони будуть різнитися залежно від того, на якій системі оподаткування перебуває ФОП.

Яка інформація зазначається у полі 6 «Місце провадження господарської діяльності» заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, якщо ФОП – платник ЄП планує здійснювати ЗЕД?

ФОП – платник єдиного податку, яка планує здійснювати зовнішньоекономічну діяльність повинна у строки, встановлені ПКУ, податиЗаяву з позначкою «Внесення змін».

При цьому у полі 6 «Місце провадження господарської діяльності», в якому повинна зазначатися інформація, зокрема щодо області, району, населеного пункту, вулиці, номеру будинку/офісу/квартири, індексу, така особа заповнює тільки графу «Область, район, населений пункт», в якій зазначається: «Виконання робіт чи надання послуг за межами України (експорт)» та/або «Поставка товарів за межами території України (експорт)». Інші графи поля 6 Заяви не заповнюються.

Оподаткування

Порядок визначення ФОП доходу за попередній календарний рік у разі переходу на спрощену систему оподаткування

У разі прийняття ФОП рішення про перехід на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року заява до контролюючого органу подаєтьсяне пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із Розрахунком.

Отже, дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.

Чи обов’язково відображається в обліку доходів та декларації дохід, отриманий ФОП у період відпустки або лікарняного?

Так вся сума доходу, отриманого ФОП, платником єдиного податку, під час відпустки або хвороби, відображаєтьсяв обліку доходів, який ведеться у довільній формі, та податковій декларації платника єдиного податку.

РРО/ПРРО

При здійсненні яких операцій (не пов’язаних з реалізацією товарів) ФОП мають право не застосовувати РРО або ПРРО?

Податкова зазначила, що при здійсненні операцій, безпосередньо не пов’язаних з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна, а саме операцій, доходи від яких включаються до складу інших операційних доходів або інших доходів, реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО), або програмні РРО (далі – ПРРО) і розрахункові книжки не застосовуються.

Соціальне страхування

Чи потрібно сплачувати ЄСВ, якщо рахунки платника заблоковано (арештовано)?

Частиною 12 ст. 9 Закону № 2464 визначено, що ЄВ підлягаєсплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

ФОП, яка розпочинає незалежну професійну діяльність, подає до контролюючого заяву за формою № 1-ЄСВ про взяття на облік платника ЄВ з позначкою «Зміни»

Якщо ФОП розпочинає незалежну професійну діяльність, то вона подаєдо контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ з позначкою «Зміни» та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності, протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали