Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Поворотна фіндопомога працівникові: характеристика, облік, оподаткування

Соцпакет для співробітників

Акценти статті:

  • хто й навіщо вигадав фінансову допомогу;
  • чим поворотна фінансова допомога (далі – ПФД) відрізняється від позики та інших різновидів допомог;
  • як ПФД відображають у бухобліку за національними та міжнародними стандартами;
  • чи справді ПФД не має податкових наслідків та що може призвести до їх появи;
  • які податкові ризики «приховує» списання ПФД;
  • як поворотна фінансова допомога перетворюється на безповоротну.

У житті кожної людини бувають ситуації, які потребують незапланованих витрат. Якщо ці витрати суттєві, а заощаджень бракує, необхідні кошти доводиться позичати. Звісно, можна попросити допомоги у родичів чи знайомих, але це не завжди зручно та й часто-густо безрезультатно. Можна спробувати отримати банківський кредит, але це клопітно, дорого, а інколи й взагалі неможливо. Тож у багатьох випадках найкращим виходом є звернення до роботодавця. Тим паче, що надання ПФД працівникам – поширена серед українських підприємств практика.

Для багатьох підприємств надання ПФД не є аж надто обтяжливим. До того ж тимчасове вилучення коштів із господарського обороту з верхом компенсується отриманням репутаційних та іміджевих переваг. Найбільш успішні підприємства використовують ПФД як один із засобів заохочення. Тобто допомога надається не лише тоді, коли працівник потрапив у скрутне становище, а й тоді, коли він відповідає певним умовам (наприклад, пропрацював на підприємстві визначену кількість років, досяг визначних результатів у роботі тощо).

Варто пам’ятати! Поняття «фінансова допомога», так само, як і «поворотна фінансова допомога», не використовують у цивільному, господарському та бухгалтерському законодавстві. Це суто податкові терміни, які прижилися на практиці. При цьому поняття ПФД відповідає юридичному поняттю «позика», хоча й має певні відмінності від нього.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали