Складаємо штатний розпис
10.04.2017 757 0 1
На практиці часто виникають запитання, пов'язані з його оформленням штатного розпису. Розглянемо їх у консультації докладніше.
Штатний розпис – це документ, який установлює структуру, штатний склад і чисельність працівників підприємства. У ньому повинні бути зазначені найменування посад, кількість штатних одиниць та оклади за кожною посадою (лист Мінсоцполітикі України від 25.04.13 р. № 336/13/155-13, далі – Лист № 336).
Чи може підприємство не складати штатний розпис?
Ні, не може. Пояснимо чому.
Згідно зі ст. 64 Господарського кодексу України від 16.01.03 р. № 436-IV кожне підприємство самостійне визначає свою організаційну структуру, установлює чисельність працівників і складає штатний розпис. Згідно зі ст. 40 КЗпП трудовий договір з ініціативи власника або уповноваженого ним органу може бути розірваний, зокрема у випадку скорочення чисельності або штату працівників. Тобто штатний розпис є документом, виключення з якого штатних одиниць стає підставою для прийняття рішення про звільнення працівників у випадку виробничої необхідності. Виходить, що без штатного розпису не можна звільнити працівника за скороченням штату.
На думку Мінсоцполітики (Лист № 336), затвердження штатного розпису на підприємстві є обов'язковим, оскільки забезпечує право працівників на працю, захист від незаконного звільнення, оплату праці. Тому його відсутність є порушенням вимог КЗпП, за яке роботодавець може нести адміністративну відповідальність згідно із ч. 1 ст. 41 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі від 30 до 100 НМДГ (від 510 до 1 700 грн.).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Оформити передплату на розділ «Комерція»
Відповідь Вам потрібна прямо зараз?
Бухгалтера довіряють нам - а ми довіряємо БУХГАЛТЕРАМ
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року