Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Описка в табелі обліку робочого часу не є підставою для накладення штрафу: судова практика

Сторони спору

Позивач – фізособа-підприємець, відповідач – управління Держпраці.

Обставини справи

27 березня 2017 року посадовими особами Держпраці була проведена позапланова перевірка підприємця на предмет дотримання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування. За її результатами був складений акт, у якому було зазначено, що підприємець порушив вимоги ст. 30 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР (далі – Закон № 108), а саме не забезпечив достовірний облік виконаної роботи.

Так, згідно з табелем обліку робочого часу працівниця відпрацювала в лютому 2017 року 20 робочих днів по 8 годин кожний, тобто всього 160 годин. Однак у табелі за лютий неправильно зазначено загальну кількість відпрацьованих годин (80 годин замість 160). За це порушення на підприємця був накладений штраф на підставі абзацу восьмого ч. 2 ст. 265 КЗпП у розмірі 3 200 грн.

Підприємець уважав, що описка в табелі обліку робочого часу не може бути доказом того, що він не веде облік виконаної роботи. Тому вирішив звернутися до суду й оспорити рішення перевіряючих про накладення штрафу.

Позиції сторін

Позивач. Працівниця в лютому 2017 року фактично відпрацювала 160 годин, а 80 годин зазначено помилково. До табелю обліку робочого часу внесено відомості про те, що працівниця відпрацювала в лютому 20 днів, усі повні робочі дні по 8 годин. У рядку загальна кількість відпрацьованих годин була допущена описка: замість «160» зазначено «80». Працівниці була нарахована та виплачена зарплата в повному обсязі за фактично відпрацьовані 160 годин. Крім того, були внесені виправлення до табеля обліку робочого часу, де в розділі «Усього» описку «80» виправлено на «160».

Відповідач. Постанова про накладення штрафу є правомірною, оскільки позивач припустився помилки в табелі обліку робочого часу.

На чиєму боці суд

Суд прийняв рішення на користь підприємця (позивача). Верховним Судом було зазначено, що допущена позивачем помилка (описка) у табелі обліку робочого часу відрізняється від поняття «недостовірний облік виконаної роботи». Тому суд задовольнив позовні вимоги позивача про скасування постанови про накладення штрафу.

Аргументи суду

1. Закон від 05.04.07 р. № 877-V (далі – Закон № 877) регулює порядок проведення перевірок органами Держпраці. У ст. 6 Закону № 877 наведено перелік підстав для проведення позапланових перевірок. Під час проведення позапланової перевірки з'ясовуються тільки ті питання, які послужили підставою для її проведення.

2. Згідно з постановою про накладення штрафу від 19.04.17 р. на позивача був накладений штраф у розмірі однієї мінімальної зарплати (абзац восьмий ч. 2 ст. 265 КЗпП) за порушення вимог ч. 2 ст. 30 Закону № 108, а саме за незабезпечення достовірного обліку роботи, виконуваної працівниками. Із матеріалів справи суду стало ясно, що:

– запис про загальну кількість 80 годин зроблено помилково. Позивачем були внесені виправлення до табеля обліку робочого часу, де в розділі «усього» описку «80» виправлено на «160»;
– працівниці була нарахована й виплачена зарплата за відпрацьовані 160 годин.

Тому суд скасував постанову органу Держпраці про накладення штрафу на позивача.

Висновок

Описка в розділі «Усього» табеля обліку робочого часу не може бути єдиним доказом того, що роботодавець недостовірно веде облік роботи, фактично виконаної його працівниками.

Постанова ВСУ від 11.07.18 р. (ЄДРСР, реєстр. № 75254055)

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали