Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно укладати колдоговір на підприємстві, де числиться один працівник?

23.07.2015

На підприємстві працює один директор. Чи потрібно в цьому випадку укладати колективний договір?

Колективний договір укладається на підприємствах, що мають статус юрособи і використовують найману працю (ст. 11 КЗпП, ст. 2 Закону від 01.07.93 р. № 3356-ХІІ). При цьому в законі відсутні вказівки на чисельність працівників на підприємстві. Виходячи із цієї норми укладати колдоговір потрібно (є найманий працівник – директор).

Разом з тим колективний договір, як ясно з його назви, укладається з трудовим колективом. У цьому випадку колективу немає, працівник усього один. Тому немає необхідності, та й сенсу укладати колдоговір.

Усі питання (режим роботи, оплата праці, соціальний захист тощо) між власником підприємства і директором можна відобразити в трудовому договорі із цим співробітником.

Відповідальність за відсутність на підприємстві колдоговору законодавством не встановлено. КУпАП передбачає адміністративну відповідальність тільки за ухилення від укладення колдоговору (якщо друга сторона цього вимагає, наприклад профспілка, що представляє інтереси працівників) і за невиконання його умов (ст. 411, 412 КУпАП). Саме тому на практиці на багатьох підприємствах колдоговір відсутній (навіть якщо працівник не один).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
02.07.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
02.07.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Виробничу практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Виробнича практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчаль...
01.07.2025
Діюче підприємство починає формувати резерв відпусткових: які наслідки
У статті надано рекомендації, як почати формувати резерв у разі його неформування через помилку та в разі переходу з мікропідприємств у малі.Часто підприємства, які раніше нехтували своїм обов'язком створювати резерв, вирішують зробити це з початку звітного року. Але стартувати треба правильно, адже...
Кращі матеріали