Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Кому та як директор може делегувати повноваження на час своєї відсутності

Головбух заміщає директора: як це оформити?
На підприємстві – тільки директор: як йому піти у відпустку?

Із цієї статті ви дізнаєтеся: яким способом і в якому обсязі директор може передавати свої повноваження (або їх частину) іншим особам.

Що можна зробити на практиці: правильно оформити передачу повноважень директора іншій особі (особам) залежно від ситуації.

Директорові підприємства дуже часто доводиться працювати поза офісом: проводити переговори в інших містах і навіть країнах, вирішувати різні організаційні питання тощо. Крім того, як і будь-який інший співробітник, він може піти у від­пустку або захворіти. Проте на період відсутності директора в офісі робочий процес теж не зупиниш. А отже, директорові необхідно призначити того або тих, хто в цей період підписуватиме замість нього фінансові документи, договори, накази, представлятиме інтереси компанії при перевірках тощо. Кому можна делегувати такі повноваження і як це правильно зробити, розповімо в цій консультації.

Директор представляє інтереси підприємства без довіреності в органах державної влади та місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юрособами і фізособами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах і порядку, визначених установчими документами (ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу). Конкретне коло обов'язків директора прописується в статуті підприємства з огляду на особливості, установлені законодавством для організаційно-правової форми підприємства. У будь-якому випадку коло обов'язків у директора досить широке. І йому часто потрібна «права рука» – співробітник, який міг би взяти на себе обов'язки директора (частину обов'язків) у період його відсутності.

Кому директор може делегувати свої повноваження?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
13.11.2025
Відпустка в разі смерті рідних: на скільки днів надається та як оформити
Роз’яснюємо, на скільки днів можна надавати працівникам неоплачувану відпустку у разі смерті рідних та як її оформлювати. Практична ситуація У працівника помер батько. На підставі яких законодавчих норм і на скільки днів можна надати йому відпустку та як це оформити? У такій ситуації праців...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали