Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як оформляти та оплачувати відрядження у вихідний чи святковий день?

Співробітник був направлений у відрядження на 9 днів: вийшло, що він виїхав у суботу, а приїхав з відрядження наступної неділі. Чи зобов'язане підприємство надати йому додаткові дні відпочинку – чотири вихідних дні, які припали на період відрядження? І якщо так, то як їх оплачувати?

Скажемо відразу, що КЗпП це питання не врегульоване. Загальна норма свідчить: робота, виконана у відрядженні, оплачується згідно з правилами, устанавленими в колективному або трудовому договорі (ст. 121 КЗпП).

Порядок оформлення і виплати компенсації в разі, коли відряджений співробітник виїхав або приїхав у вихідний/святковий день, регламентований в Інструкції про службові відрядження в межах України і за кордоном, затвердженій наказом Мінфіну від 13.03.98 р. № 59 (далі – Інструкція № 59). Ця інструкція поширюється тільки на бюджетну сферу, проте комерційні підприємства теж можуть її застосовувати – як орієнтир для складання своїх внутрішніх документів.

Так, згідно з п. 7 Інструкції № 59 день вибуття у відрядження і день прибуття з нього вважаються днями перебування працівника у відрядженні. Якщо період відрядження включає у тому числі вихідні (субота, неділя) та/або святкові дні, цей факт необхідно зазначати в наказі про відрядження. За ці дні виплачуються добові в загальному порядку (ст. 121 КЗпП).

Тепер з приводу надання іншого вихідного дня. У цьому питанні можна керуватися п. 10–12 Інструкції № 59, де сказано:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
10.09.2025
Документальне підтвердження витрат на відрядження
У статті докладно розповіли про те, які саме документи мають бути для підтвердження витрат у відрядженні. Витрати, понесені підзвітною особою у відрядженні, мають бути документально підтверджені. Інакше або у працівника виникне оподаткований дохід, або просто роботодавець не відшкодовуватиме такі ви...
06.08.2025
Чи можна виплачувати надбавку за роз’їзний характер роботи та добові одночасно?
Чи можна виплачувати надбавку за роз’їзний характер роботи та добові одночасно, тобто чи може така робота вважатися відрядженням? Гадаємо, що ви вже здогадалися. Але ми обґрунтуємо свою думку. Часто буває складно розмежувати відрядження і роботу з роз’їзним характером. Адже, на перший по...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати?
За чиєю адресою – роботодавця чи працівника – сплачувати податки, якщо співробітники працюють віддалено? У статті пояснимо, як визначити місце сплати зарплатних податків у таких ситуаціях. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб’єкта господарювання працюють в...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробничи...
15.09.2025
Із жовтня діють нові зарплатні вимоги для роздрібних торгівців
У статті розглянемо нові вимоги законодавства до суб’єктів господарювання, які займаються роздрібною торгівлею алкоголем, тютюном і пальним. 02.09.2025 Президент підписав Закон від 16.07.2025 № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України ...
Кращі матеріали