Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Виправлення в трудовій книжці: три практичні ситуації

Із цієї статті ви дізнаєтеся: у якому порядку слід уносити до трудової книжки виправлення і зміни в різних випадках.

Що можна зробити на практиці: роботодавцеві – при виявленні в трудовій книжці неточностей і помилок унести необхідні записи за всіма правилами, щоб уникнути надалі спорів із працівником, а можливо, і судових розглядів. Працівникові – у тих випадках, коли виправлення до трудової книжки не вносяться, отримати відповідну довідку, що підтверджує стаж.

Нормативна база

Чинне законодавство дозволяє вносити виправлення і зміни до трудових книжок працівників. Адже інакше довелося б просто викидати трудову книжку кожного разу, коли в ній допущено неточність або описку, що на практиці буває нерідко: усі люди помиляються.

Порядок заповнення трудових книжок викладено в Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженій спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58 (далі – Інструкція № 58). А питання виправлення помилок і внесення змін до трудової книжки розглянуто в п. 2.6, 2.8–2.10, 2.13 Інструкції № 58.

Термінологія: виправлення чи зміна?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати?
За чиєю адресою – роботодавця чи працівника – сплачувати податки, якщо співробітники працюють віддалено? У статті пояснимо, як визначити місце сплати зарплатних податків у таких ситуаціях. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб’єкта господарювання працюють в...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробнич...
15.09.2025
Із жовтня діють нові зарплатні вимоги для роздрібних торгівців
У статті розглянемо нові вимоги законодавства до суб’єктів господарювання, які займаються роздрібною торгівлею алкоголем, тютюном і пальним. 02.09.2025 Президент підписав Закон від 16.07.2025 № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України ...
Кращі матеріали