Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Лікарняні/декретні для працівників, які не мають заробітку в розрахунковому періоді

Листом Мінсоцполітики від 23.05.17 р. № 262/0/86-17/273 роз’яснює, як діяти роботодавцеві у разі нарахування лікарняних та/або декретних співробітникам, яким штатним розписом установлено не оклад, а погодинна тарифна ставка, якщо вони з поважних причин не мали заробітку в розрахунковому періоді або початок їх хвороби/декрету припав на перший робочий день на підприємстві.

Нагадаємо, що тарифна ставка – це елемент тарифної сітки, який визначає годинний (денний або місячний) розмір оплати праці працівника залежно від складності виконуваних ним робіт або його кваліфікації (присвоєного йому тарифного розряду) (Методичні рекомендації з оплати праці працівників малих підприємств, затверджені наказом Мінпраці від 13.08.04 р. № 186).

Щоб краще зрозуміти, як зробити правильний розрахунок, розглянемо приклад.

Наприклад, працівниця перебуває у відпустці для догляду за дитиною до 3 років. У грудні 2017 року вона принесла до бухгалтерії листок непрацездатності з причиною непрацездатності «8 – вагітність і пологи». Дата початку декрету – 04.12.17 р., період – 126 календарних днів (далі – к. д.). У місяці виходу в декрет (грудень 2017 року) за посадою, яку обіймає працівниця, установлена годинна тарифна ставка у розмірі 26,10 грн. Норма робочого часу в грудні 2017 року – 160 робочих годин (далі – р. год.).

Мінсоцполітики пропонує такий розрахунок середньої зарплати для оплати декретних (для лікарняних розрахунок аналогічний), заснований на тарифній ставці:

1. Визначаємо місячну тарифну ставку на момент настання страхового випадку:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
13.11.2025
Відпустка в разі смерті рідних: на скільки днів надається та як оформити
Роз’яснюємо, на скільки днів можна надавати працівникам неоплачувану відпустку у разі смерті рідних та як її оформлювати. Практична ситуація У працівника помер батько. На підставі яких законодавчих норм і на скільки днів можна надати йому відпустку та як це оформити? У такій ситуації праців...
11.11.2025
Індексація зарплати в листопаді 2025 року
У статті викладено особливості проведення індексації зарплати в листопаді 2025 року та наведено декілька практичних прикладів. Уже п’ять місяців поспіль коефіцієнти індексації не змінюються. 2025 року право на індексацію виникло лише в липні – для тих працівників, яким не підвищували окл...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали