Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підприємство виявило помилку у відомостях, які внесено до ЄДР: як її виправити?

10.05.2024

Ситуація. Підприємство зробило помилку в заяві про держреєстрацію змін у відомостях про юрособу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР): неправильно вказало розмір статутного капіталу. У решті документів (статут, протокол загальних зборів) цей розмір наведено правильно. Як виправити цю помилку?


Запитання – відповіді

Який порядок виправлення помилок у ЄДР

Якщо йдеться про описку при зазначенні розміру статутного капіталу підприємства, то це не означає, що його розмір підлягає збільшенню або зменшенню. Тому підприємство та держреєстратор мають лише виправити таку помилку за правилами, передбаченими чинним законодавством.

Порядок виправлення помилок у ЄДР визначено в ст. 32 Закону від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755).

Згідно із ч. 1 ст. 32 Закону № 755 у разі виявлення у відомостях ЄДР помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки), допущеної держреєстратором, заявник у паперовій або електронній формі повідомляє про це держреєстратора, який перевіряє відповідність відомостей ЄДР інформації, яка міститься в документах, що стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, держреєстратор безплатно виправляє таку помилку в день надходження повідомлення.

Зверніть увагу! Виправлення помилки у відомостях ЄДР, допущеної не з вини держреєстратора, здійснюється за плату.

Форму заяви з повідомленням держреєстратора про помилку законодавством не установлено, тому її можна скласти в довільній формі.

У нашій ситуації помилки припустився заявник, а не реєстратор. Тому в разі її виправлення доведеться сплатити адміністративний збір у розмірі 30 % адмінзбору, установленого ч. 1 ст. 36 Закону № 755.

Після письмового повідомлення держреєстратора про виявлену помилку треба подати заяву щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу за формою 2, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.2016 № 3268/5, з правильним розміром статутного капіталу.

Як діяти, якщо помилка в ЄДР виникла через помилку, допущену підприємством у документах?

Помилки, допущені у відомостях ЄДР унаслідок наявності помилок у документах, на підставі яких було внесено такі відомості (протоколі, статуті тощо), виправляються після виправлення помилок у зазначених документах (ч. 3 ст. 32 Закону № 755).

Важливо! Якщо документи з помилкою підлягали нотаріальному посвідченню, то обов’язково необхідно вже виправлений документ повторно нотаріально посвідчити.

Потім треба письмово повідомити держреєстратора про помилку і подати виправлені документи.

Як виправляється помилка, якої припустився держреєстратор?

У разі виявлення держреєстратором своєї помилки у відомостях ЄДР він в одноденний строк безплатно виправляє помилку та письмово повідомляє про це заявника. Тобто Законом № 755 не встановлено спеціального порядку виправлення помилки, зробленої держреєстратором, він сам може її виявити та виправити.

Утім, подібні ситуації виникають вкрай рідко, тому, якщо підприємство виявило помилку в ЄДР, не варто чекати, поки її помітить реєстратор. У такому разі все одно необхідно повідомити держреєстратора про помилку (усно та обов’язково письмово).

Якщо у вас залишилися запитання або особливий обліковий випадок, ви можете зателефонувати на нашу консультаційну лінію або поставити запитання в особистому кабінеті.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
27.10.2025
Чи може юридична особа бути учасником ТОВ
У статті розповімо, які законодавчі особливості слід узяти до уваги в разі вступу юрособи до товариства з обмеженою відповідальністю та її виходу зі складу учасників товариства. Вихід учасника з ТОВ: нюанси воєнного часу Ситуація. Юрособа має намір вступити до товариства з обмеженою відповідальністю...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
03.12.2025
Відомості про транспортні засоби: інформуємо ТЦК до 20 грудня
У статті розглянуто, хто, коли та як повинен інформувати ТЦК про наявність транспортних засобів, а також яка відповідальність загрожує підприємству за неподання цієї інформації. Підприємства, у яких є власні транспортні засоби, зобов’язані двічі на рік подавати до територіальних центрів компле...
01.12.2025
Чи можна провести загальні збори учасників ТОВ/членів фермерського господарства в режимі онлайн
У статті розповімо, чи дозволено проводити загальні збори учасників ТОВ/членів фермерського господарства в режимі відеоконференції. Ситуація. Один з учасників товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ) перебуває за кордоном і не може бути присутнім на загальних зборах учасників ТОВ. ...
24.11.2025
Сертифікація бухгалтерів: вивчаємо актуальну ситуацію
У статті з’ясуємо, чи повинні бухгалтери проходити обов’язкову сертифікацію у зв’язку із затвердженням Кабміном Єдиного реєстру кваліфікацій. У багатьох бухгалтерів викликала занепокоєння постанова КМУ від 29.10.2025 № 1387 «Деякі питання функціонування Єдиного реєстру кваліф...
Кращі матеріали