Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем: як отримати позначку про черговий платіж

У підприємця є ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями. Платежі за ліцензію здійснюються поквартально. Виникла низка запитань.


Запитання – відповіді

1. Які документи і куди слід подавати для внесення до цієї ліцензії позначки про черговий платіж?

Нагадаємо, що в питаннях ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями слід керуватися Законом від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Згідно зі ст. 15 Закону № 481, ліцензія видається на рік, річна плата становить 8 000 грн за кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат, яким оснащене місце торгівлі, а на території сіл і селищ (за винятком тих, що розташовані в межах території міст) – 500 грн. Платежі за ліцензію здійснюються щоквартально рівними частинами. Позначки про черговий платіж проставляються в ліцензії.

Виходячи зі змісту ст. 16 Закону № 481, а також роз’яснень ДПС (ЗІР, категорія 113.03) для проставляння в ліцензії такої позначки суб’єкт господарювання (далі – СГ) повинен звернутися до податкового органу, що видав ліцензію, із заявою, до якої додати:

  • оригінал ліцензії;
  • копію платіжної інструкції на перерахування чергового платежу за ліцензію з позначкою банку/небанківського постачальника платіжних послуг про дату платежу.

2. У який строк робиться така позначка?

У Законі № 481 про це не сказано. Як роз’яснюють податківці, подані заяви розглядаються у строки, передбачені Законом від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян». Згідно зі ст. 20 цього закону, строк для розгляду звернень громадян становить один місяць з дня надходження звернення, а якщо звернення не потребує додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня отримання звернення.

Скоріше за все, у нашому випадку підприємцеві слід орієнтуватися на строк у 15 календарних днів.

3. За якою формою складається заява?

Типової форми такої заяви немає, тому вона складається в довільній формі.

У заяві треба зазначити:

  • найменування податкового органу, до якого подається заява;
  • найменування (П. І. Б.) суб’єкта господарювання, який подає заяву, і відомості про нього (місцезнаходження, код ЄДРПОУ, номер телефону);
  • реквізити ліцензії, у якій необхідно зробити позначку про черговий платіж;
  • вимога проставити позначку в ліцензії та період, за який була здійснена оплата;
  • перелік додатків, які СГ подає разом із заявою.

4. А що таке платіжна інструкція? Чи є таким документом квитанція про оплату з позначкою банку?

Так, є. Платіжна інструкція – це, по суті, платіжний документ, що підтверджує в нашому випадку факт унесення чергового платежу за ліцензію. Тобто усім знайома платіжка.

Для довідки. Платіжна інструкція – це розпорядження ініціатора платіжної операції надавачеві платіжних послуг стосовно виконання такої операції (п. 54 ст. 1 Закону від 30.06.2021 № 1591-IX «Про платіжні послуги»).

5. Чи анулюється ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, якщо не проставити в ліцензії позначку про черговий платіж або не здійснити такий платіж?

Перелік підстав для анулювання ліцензії наведено у ст. 15 Закону № 481. У цьому переліку немає такої підстави, як непроставлення позначки про здійснення чергового платежу за ліцензію. Тому відсутність такої позначки не є підставою для анулювання ліцензії.

Більше того, Закон № 481 у принципі не передбачає обов’язку СГ звертатися за проставлянням такої позначки. У ст. 16 Закону № 481 ідеться про контроль за внесенням річної плати за ліцензію з боку податкових органів. І для можливості здійснення такого контролю СГ подають податковому органу копію платіжної інструкції з позначкою банку про сплату. У свою чергу, податковий орган ставить позначку в ліцензії, підтверджуючи, що ознайомлений із фактом унесення чергового платежу за ліцензію.

Крім того, ДПС роз’яснює, що документ, який підтверджує внесення чергового платежу за ліцензію, СГ може подати разом із супровідним листом:

  • нарочним;
  • поштою;
  • через Електронний кабінет.

Але, як ви розумієте, податківці зможуть проставити позначку про черговий платіж у ліцензії тільки в тому випадку, якщо ви принесете до податкового органу оригінал своєї ліцензії.

А ось несплата чергового платежу за ліцензію є підставою для її анулювання (ч. 52 ст. 15 Закону № 481).

Проте! У період воєнного стану діють особливі правила, закріплені у ст. 18 Закону № 481.

Так, уважаються чинними ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) не сплачений черговий платіж та/або збіг строк дії.

Але при цьому ви повинні розуміти, що норма ст. 18 Закону № 481 не звільняє від чергового платежу на час воєнного стану, а тільки дає можливість відсунути строк сплати. Унести чергові платежі за ліцензію/зробити дії щодо продовження ліцензії необхідно буде протягом 30 днів після дня припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні. Роз’яснення із цього приводу див. у ЗІР, категорія 113.03.

Коментарі до матеріалу
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
31.07.2025
Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося?
У статті розглянуто, що саме і коли зміниться у питаннях проведення перевірок у зв'язку з рішенням Ради національної безпеки та оборони України від 21.07.2025, затвердженим Указом Президента. Указом Президента від 21.07.2025 № 538/2025 (далі – Указ № 538) було введено в дію рішення Ради націон...
28.07.2025
Договір про надання маркетингових послуг: правові аспекти
У статті розглянемо, які законодавчі правила мають дотримуватися під час укладання договору про надання маркетингових послуг, які умови мають бути до нього включені, а також наведемо зразок договору. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Один...
25.07.2025
Судовий збір: у якому розмірі сплачувати в 2025 році?
У статті розглянуто, якими нормами законодавства регламентується сплата судового збору, а також у якому розмірі збір сплачується в 2025 році з огляду на останні законодавчі зміни.  Судовий збір сплачується в разі подання до суду позовних заяв, скарг, а також в інших випадках, передбачених закон...
Кращі матеріали