Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем: як отримати позначку про черговий платіж

12.07.2023 188 0 1

У підприємця є ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями. Платежі за ліцензію здійснюються поквартально. Виникла низка запитань.


Запитання – відповіді

1. Які документи і куди слід подавати для внесення до цієї ліцензії позначки про черговий платіж?

Нагадаємо, що в питаннях ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями слід керуватися Законом від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Згідно зі ст. 15 Закону № 481, ліцензія видається на рік, річна плата становить 8 000 грн за кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат, яким оснащене місце торгівлі, а на території сіл і селищ (за винятком тих, що розташовані в межах території міст) – 500 грн. Платежі за ліцензію здійснюються щоквартально рівними частинами. Позначки про черговий платіж проставляються в ліцензії.

Виходячи зі змісту ст. 16 Закону № 481, а також роз’яснень ДПС (ЗІР, категорія 113.03) для проставляння в ліцензії такої позначки суб’єкт господарювання (далі – СГ) повинен звернутися до податкового органу, що видав ліцензію, із заявою, до якої додати:

  • оригінал ліцензії;
  • копію платіжної інструкції на перерахування чергового платежу за ліцензію з позначкою банку/небанківського постачальника платіжних послуг про дату платежу.

2. У який строк робиться така позначка?

У Законі № 481 про це не сказано. Як роз’яснюють податківці, подані заяви розглядаються у строки, передбачені Законом від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян». Згідно зі ст. 20 цього закону, строк для розгляду звернень громадян становить один місяць з дня надходження звернення, а якщо звернення не потребує додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня отримання звернення.

Скоріше за все, у нашому випадку підприємцеві слід орієнтуватися на строк у 15 календарних днів.

3. За якою формою складається заява?

Типової форми такої заяви немає, тому вона складається в довільній формі.

У заяві треба зазначити:

  • найменування податкового органу, до якого подається заява;
  • найменування (П. І. Б.) суб’єкта господарювання, який подає заяву, і відомості про нього (місцезнаходження, код ЄДРПОУ, номер телефону);
  • реквізити ліцензії, у якій необхідно зробити позначку про черговий платіж;
  • вимога проставити позначку в ліцензії та період, за який була здійснена оплата;
  • перелік додатків, які СГ подає разом із заявою.

4. А що таке платіжна інструкція? Чи є таким документом квитанція про оплату з позначкою банку?

Так, є. Платіжна інструкція – це, по суті, платіжний документ, що підтверджує в нашому випадку факт унесення чергового платежу за ліцензію. Тобто усім знайома платіжка.

Для довідки. Платіжна інструкція – це розпорядження ініціатора платіжної операції надавачеві платіжних послуг стосовно виконання такої операції (п. 54 ст. 1 Закону від 30.06.2021 № 1591-IX «Про платіжні послуги»).

5. Чи анулюється ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, якщо не проставити в ліцензії позначку про черговий платіж або не здійснити такий платіж?

Перелік підстав для анулювання ліцензії наведено у ст. 15 Закону № 481. У цьому переліку немає такої підстави, як непроставлення позначки про здійснення чергового платежу за ліцензію. Тому відсутність такої позначки не є підставою для анулювання ліцензії.

Більше того, Закон № 481 у принципі не передбачає обов’язку СГ звертатися за проставлянням такої позначки. У ст. 16 Закону № 481 ідеться про контроль за внесенням річної плати за ліцензію з боку податкових органів. І для можливості здійснення такого контролю СГ подають податковому органу копію платіжної інструкції з позначкою банку про сплату. У свою чергу, податковий орган ставить позначку в ліцензії, підтверджуючи, що ознайомлений із фактом унесення чергового платежу за ліцензію.

Крім того, ДПС роз’яснює, що документ, який підтверджує внесення чергового платежу за ліцензію, СГ може подати разом із супровідним листом:

  • нарочним;
  • поштою;
  • через Електронний кабінет.

Але, як ви розумієте, податківці зможуть проставити позначку про черговий платіж у ліцензії тільки в тому випадку, якщо ви принесете до податкового органу оригінал своєї ліцензії.

А ось несплата чергового платежу за ліцензію є підставою для її анулювання (ч. 52 ст. 15 Закону № 481).

Проте! У період воєнного стану діють особливі правила, закріплені у ст. 18 Закону № 481.

Так, уважаються чинними ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) не сплачений черговий платіж та/або збіг строк дії.

Але при цьому ви повинні розуміти, що норма ст. 18 Закону № 481 не звільняє від чергового платежу на час воєнного стану, а тільки дає можливість відсунути строк сплати. Унести чергові платежі за ліцензію/зробити дії щодо продовження ліцензії необхідно буде протягом 30 днів після дня припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні. Роз’яснення із цього приводу див. у ЗІР, категорія 113.03.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали