Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Заповнюємо акцизну накладну на пальне: шпаргалка для різних ситуацій

Акцизні накладні на пальне: правила і приклади заповнення

Хоча порядок складання акцизної накладної (далі – АН) уже розглядався в UTEKA, ця стаття буде корисною для всіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), які реалізують пальне, оскільки в ній ітиметься про заповнення АН у різних ситуаціях, для різних видів господарських операцій.

Покрокову інструкцію формування АН, виходячи із проекту, ми вже надавали: «Формування акцизних накладних на пальне-2019: покрокова інструкція». Остаточний варіант форми не надто відрізняється від проекту, хоча є деякі неузгодженості. Наприклад, форма АН, що міститься в електронному кабінеті в посиланні «Коди операцій для складання в одному примірнику», пропонує не той вид операцій, який зазначено в наказі Мінфіну від 19.06.19 р. № 262 (далі – Наказ № 262).

Крім того, є відмінності від проекту в нижній частині форми АН, у розрізі реалізації пального відповідно до пп. 229.8.10 Податкового кодексу (далі – ПК). Але на цьому питанні ми не зупинятимемося (частково воно було розглянуто тут: «Увезення пального»), тому у наших прикладах цієї частини АН не буде.

Для зручності пропонуємо вам малюнок-шпаргалку, який слугуватиме вам підказкою для зазначення коду у відповідних клітинках верхньої частини АН.

Зверніть увагу: якщо вам потрібно скласти два примірники АН, але ваша конкретна господарська операція не підпадає під випадки, перелічені на малюнку вище, то в клітинці «Коди операцій для складання в одному примірнику» потрібно поставити «0».

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.08.2025
Облік ліцензій, технічних умов і сертифікатів
У статті розповімо, якими об’єктами обліку є ліцензії, технічні умови, витрати на сертифікацію продукції та документи дозвільного характеру. Для того щоб розпочати виробляти продукцію (виконувати роботи, надавати послуги), підприємству найчастіше недостатньо мати тільки основні засоби, сировин...
18.08.2025
Придбали торгову марку: облік та податки
У статті розповімо, як відобразити придбану торговельну марку в бухобліку, а також які податкові наслідки такого придбання, зокрема в нерезидента. Ситуація: підприємство придбало торговельну марку з переходом права власності (продавець – колишній правовласник не може далі використовувати ...
15.08.2025
Чат-бот: бухгалтерський та податковий облік
Розповімо, як вести бухгалтерський та податковий облік виходячи з облікового статусу чат-бота та на які моменти слід звернути особливу увагу. Що таке чат-бот (або хто такий)? Чат-бот очима бухгалтера У чому нюанси? Ми розповімо, як вести бухгалтерський та податковий облік виходячи з облікового стат...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали