Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Заповнюємо акцизну накладну на пальне: шпаргалка для різних ситуацій

Акцизні накладні на пальне: правила і приклади заповнення

Хоча порядок складання акцизної накладної (далі – АН) уже розглядався в UTEKA, ця стаття буде корисною для всіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), які реалізують пальне, оскільки в ній ітиметься про заповнення АН у різних ситуаціях, для різних видів господарських операцій.

Покрокову інструкцію формування АН, виходячи із проекту, ми вже надавали: «Формування акцизних накладних на пальне-2019: покрокова інструкція». Остаточний варіант форми не надто відрізняється від проекту, хоча є деякі неузгодженості. Наприклад, форма АН, що міститься в електронному кабінеті в посиланні «Коди операцій для складання в одному примірнику», пропонує не той вид операцій, який зазначено в наказі Мінфіну від 19.06.19 р. № 262 (далі – Наказ № 262).

Крім того, є відмінності від проекту в нижній частині форми АН, у розрізі реалізації пального відповідно до пп. 229.8.10 Податкового кодексу (далі – ПК). Але на цьому питанні ми не зупинятимемося (частково воно було розглянуто тут: «Увезення пального»), тому у наших прикладах цієї частини АН не буде.

Для зручності пропонуємо вам малюнок-шпаргалку, який слугуватиме вам підказкою для зазначення коду у відповідних клітинках верхньої частини АН.

Зверніть увагу: якщо вам потрібно скласти два примірники АН, але ваша конкретна господарська операція не підпадає під випадки, перелічені на малюнку вище, то в клітинці «Коди операцій для складання в одному примірнику» потрібно поставити «0».

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Інвентаризація незавершеного виробництва
У статті розповімо, на які особливості інвентаризації незавершеного виробництва має звернути увагу виробниче підприємство, а також порадимо, як оцінити підтверджені залишки і куди списати інвентаризаційні різниці. Практично завжди при виробництві будь-якої готової продукції на кінець звітного пері...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
13.11.2025
Фінансовий лізинг: хто, коли та як подає форму № 20-ОПП?
Ви укладаєте договір фінансового лізингу і не знаєте, чи потрібно в такому разі подавати форму № 20-ОПП? На це запитання відповідає юрист. Під час укладання договору фінансового лізингу у суб’єктів господарювання виникають запитання, чи потрібно подавати форму № 20-ОПП, кому саме, а також як з...
13.11.2025
Оренда з викупом та фінлізинг: у чому різниця?
У статті юрист пояснює, у чому полягає принципова різниця між договором оренди з викупом та договором фінансового лізингу. У юридичної особи виникло запитання: чи можливо передати в оренду обладнання з правом викупу без нарахування відсотків, не маючи ліцензії на надання фінансових послуг? Як показ...
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
Кращі матеріали