Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У єдинника новий вид діяльності: з якої дати можна починати?

Якщо платник єдиного податку вирішить зайнятися новим видом діяльності, він зобов’язаний зареєструвати такі зміни в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (далі – ЄДР). Для реєстрації він повинен подати заяву держреєстратору. А з дати внесення до ЄДР нового коду виду діяльності єдинник має повне право отримувати від такої діяльності дохід.

Проте в цьому випадку загальні норми законодавства доводиться коригувати на податкові норми. Як випливає з Податкового кодексу (далі – ПК), а також із роз’яснень ДФС, єдинник – крім унесення змін до ЄДР – повинен ще й повідомити ДФС про такі зміни. Річ у тому, що ДФС веде свій окремий реєстр платників єдиного податку (далі – податковий реєстр), у якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих єдинниками, і зокрема про види здійснюваної ними господарської діяльності (п. 299.2, пп. 8 п. 299.7 ПК). А якщо єдинник займеться діяльністю, не зазначеною в податковому реєстрі, його чекають такі санкції:

  • він повинен буде перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) періодом, у якому сталося таке порушення (пп. 7 пп. 298.2.3 ПК);
  • єдинники першої та другої груп зобов’язані будуть оподаткувати дохід, який вони отримали від діяльності, не зазначеної в податковому реєстрі, за підвищеною ставкою – 15 % (пп. 2 п. 293.4 ПК).

Ось навіщо нормами ПК передбачено, щоб єдинник додатково повідомляв податкову шляхом подання заяви. Для того щоб контролюючий орган був упевнений в актуальності відомостей зі «свого» реєстру і міг швидко піймати єдинника «за руку» у разі порушення.

Завважимо, що в Листі № 10223 ідеться про довільну форму заяви. Хоча насправді зазвичай подається заява за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 20.12.11 р. № 1675.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
16.12.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за жовтень 2025 року
Про те, як можна заощадити на оподаткуванні комплексу нежитлових будівель, про критерії визначення бенефіціарності власника доходу під час нарахування податку на репатріацію, про зменшення строку звернення до суду з вимогами про відшкодування ПДВ та інші цікаві моменти – читайте в іноді неспод...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання запа...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Запаси на ...
Кращі матеріали