Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У єдинника новий вид діяльності: з якої дати можна починати?

Якщо платник єдиного податку вирішить зайнятися новим видом діяльності, він зобов’язаний зареєструвати такі зміни в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (далі – ЄДР). Для реєстрації він повинен подати заяву держреєстратору. А з дати внесення до ЄДР нового коду виду діяльності єдинник має повне право отримувати від такої діяльності дохід.

Проте в цьому випадку загальні норми законодавства доводиться коригувати на податкові норми. Як випливає з Податкового кодексу (далі – ПК), а також із роз’яснень ДФС, єдинник – крім унесення змін до ЄДР – повинен ще й повідомити ДФС про такі зміни. Річ у тому, що ДФС веде свій окремий реєстр платників єдиного податку (далі – податковий реєстр), у якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих єдинниками, і зокрема про види здійснюваної ними господарської діяльності (п. 299.2, пп. 8 п. 299.7 ПК). А якщо єдинник займеться діяльністю, не зазначеною в податковому реєстрі, його чекають такі санкції:

  • він повинен буде перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) періодом, у якому сталося таке порушення (пп. 7 пп. 298.2.3 ПК);
  • єдинники першої та другої груп зобов’язані будуть оподаткувати дохід, який вони отримали від діяльності, не зазначеної в податковому реєстрі, за підвищеною ставкою – 15 % (пп. 2 п. 293.4 ПК).

Ось навіщо нормами ПК передбачено, щоб єдинник додатково повідомляв податкову шляхом подання заяви. Для того щоб контролюючий орган був упевнений в актуальності відомостей зі «свого» реєстру і міг швидко піймати єдинника «за руку» у разі порушення.

Завважимо, що в Листі № 10223 ідеться про довільну форму заяви. Хоча насправді зазвичай подається заява за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 20.12.11 р. № 1675.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали