Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Реєстрація автомобіля


Підприємство придбало автомобіль. Тепер треба зареєструвати право на цей автомобіль. У консультації розповімо, куди та в які строки слід звернутися для реєстрації, які знадобляться для цього документи.


Відповіді на запитання

Куди звертатися для проведення держреєстрації прав на автомобіль?

Процедура держреєстрації та взяття на облік автомобіля здійснюється згідно з Порядком № 1388. Для реєстрації прав на автомобіль потрібно звернутися безпосередньо до сервісного центру МВС. Автомобіль реєструється незалежно від місцезнаходження підприємства (п. 24 Порядку № 1388).

Протягом якого часу після купівлі потрібно зареєструвати автомобіль?

У підприємства є 10 днів для реєстрації придбаного автомобіля в сервісному центрі МВС.

Памятайте! Експлуатувати незареєстровані автомобілі заборонено (п. 7 Порядку № 1388).

На підставі яких документів проводиться реєстрація автомобіля?

Держреєстрація автомобіля проводиться на підставі заяви за формою додатка 2 до Інструкції № 379. Заяву може подати керівник або представник підприємства, повноваження якого підтверджені довіреністю. Додатково потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу заявника (наприклад, паспорт).

Крім того, знадобляться документи, що підтверджують правомірність придбання автомобіля, а саме:

1) договір купівлі-продажу (один із таких варіантів):

  • укладений на товарних біржах на бланках, зареєстрованих в уповноважених органах МВС;
  • укладений безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності їх адміністраторів;
  • укладений та оформлений у ЦНАУ в присутності їх адміністраторів;
  • нотаріально засвідчений;

2) акт:

  • приймання-передачі автомобіля за формою додатка 6 до Порядку № 1388, виданий підприємством-виготовлювачем, якщо автомобіль придбано безпосередньо у виготовлювача;
  • приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів типової форми № ОЗ-1 (затверджена Наказом № 352) або накладна, якщо автомобіль придбавається в підприємства, що не є виготовлювачем або торговцем транспортного засобу (далі – ТЗ);

3) висновок експертного дослідження (п. 15 Порядку № 1388).

Для реєстрації автомобілів, які знаходилися в експлуатації та зняті з обліку в уповноважених органах МВС, крім зазначених вище документів, також слід подати свідоцтва про їхню реєстрацію (техпаспорт) і копію реєстраційної картки, яка додається до свідоцтва на пластиковій основі, з відміткою вповноваженого органу МВС про зняття його з обліку.

Держреєстрація автомобіля проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів) (докладніше див. «Надходження автомобіля на підприємство: облік»).

У яку суму обійдуться послуги сервісного центру МВС із реєстрації автомобіля?

Перелік платних послуг, які надаються підрозділами МВС і розмір плати за них затверджено Постановою № 795. Розмір плати зазначено в п. 14 розд. I цієї Постанови (див. таблицю).

(грн)

Найменування послуги

Розмір плати

1

2

Реєстрація, перереєстрація колісних ТЗ із видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків:

– ТЗ усіх категорій вітчизняного виробництва та країн СНД

152,63

– ТЗ усіх категорій іноземного виробництва

190,15

Ким і для чого проводиться експертне дослідження автомобіля?

Під час держреєстрації автомобіль підлягає експертному дослідженню, яке проводиться:

  • або фахівцями експертної служби МВС;
  • або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну у встановленому Законом № 4038 порядку кваліфікацію судового експерта із правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями.

Мета такого дослідження:

  • визначити дійсність ідентифікаційних номерів агрегатів (кузова, шасі, двигуна) та їх відповідність номерам, зазначеним у реєстраційних документах;
  • установити знаходження автомобіля в розшуку.

А от нові автомобілі не підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС.

За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, що подаються для держреєстрації (п. 15 Порядку № 1388).

Які документи отримує на руки власник зареєстрованого автомобіля?

Згідно з п. 16 Порядку № 1388 на зареєстрований ТЗ видаються:

  • свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт);
  • номерні знаки (крім тимчасово ввезених на митну територію України ТЗ особистого користування), що відповідають держстандарту України: два номерні знаки – на автотранспорт.

Висновки

Незареєстрований автомобіль не можна експлуатувати.

Для реєстрації автомобіля в сервісному центрі МВС необхідно:

  • подати заяву. Це робить керівник або представник підприємства, повноваження якого підтверджено довіреністю. Додатково потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу заявника (наприклад, паспорт);
  • подати документи, що підтверджують правомірність придбання ТЗ;
  • сплатити передбачені законодавством платежі;
  • передати автомобіль для проведення експертного дослідження.

Після держреєстрації автомобіля власник отримає свідоцтво про реєстрацію та номерні знаки.

Таблиця_Реєстрація_авто.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
18.04.2025
Розміщення зовнішньої реклами: повернулися старі вимоги
З введенням воєнного стану для розміщення зовнішньої реклами достатньо було подати відповідну декларацію. Але з 18.03.2025 ситуація змінилася: повертаються попередні правила. Розповімо про це докладніше, відповімо на ваші запитання та надамо практичні поради. Введення воєнного стану вплинуло на...
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
13.05.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
Кращі матеріали