Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Реєстрація автомобіля


Підприємство придбало автомобіль. Тепер треба зареєструвати право на цей автомобіль. У консультації розповімо, куди та в які строки слід звернутися для реєстрації, які знадобляться для цього документи.


Відповіді на запитання

Куди звертатися для проведення держреєстрації прав на автомобіль?

Процедура держреєстрації та взяття на облік автомобіля здійснюється згідно з Порядком № 1388. Для реєстрації прав на автомобіль потрібно звернутися безпосередньо до сервісного центру МВС. Автомобіль реєструється незалежно від місцезнаходження підприємства (п. 24 Порядку № 1388).

Протягом якого часу після купівлі потрібно зареєструвати автомобіль?

У підприємства є 10 днів для реєстрації придбаного автомобіля в сервісному центрі МВС.

Памятайте! Експлуатувати незареєстровані автомобілі заборонено (п. 7 Порядку № 1388).

На підставі яких документів проводиться реєстрація автомобіля?

Держреєстрація автомобіля проводиться на підставі заяви за формою додатка 2 до Інструкції № 379. Заяву може подати керівник або представник підприємства, повноваження якого підтверджені довіреністю. Додатково потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу заявника (наприклад, паспорт).

Крім того, знадобляться документи, що підтверджують правомірність придбання автомобіля, а саме:

1) договір купівлі-продажу (один із таких варіантів):

  • укладений на товарних біржах на бланках, зареєстрованих в уповноважених органах МВС;
  • укладений безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності їх адміністраторів;
  • укладений та оформлений у ЦНАУ в присутності їх адміністраторів;
  • нотаріально засвідчений;

2) акт:

  • приймання-передачі автомобіля за формою додатка 6 до Порядку № 1388, виданий підприємством-виготовлювачем, якщо автомобіль придбано безпосередньо у виготовлювача;
  • приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів типової форми № ОЗ-1 (затверджена Наказом № 352) або накладна, якщо автомобіль придбавається в підприємства, що не є виготовлювачем або торговцем транспортного засобу (далі – ТЗ);

3) висновок експертного дослідження (п. 15 Порядку № 1388).

Для реєстрації автомобілів, які знаходилися в експлуатації та зняті з обліку в уповноважених органах МВС, крім зазначених вище документів, також слід подати свідоцтва про їхню реєстрацію (техпаспорт) і копію реєстраційної картки, яка додається до свідоцтва на пластиковій основі, з відміткою вповноваженого органу МВС про зняття його з обліку.

Держреєстрація автомобіля проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів) (докладніше див. «Надходження автомобіля на підприємство: облік»).

У яку суму обійдуться послуги сервісного центру МВС із реєстрації автомобіля?

Перелік платних послуг, які надаються підрозділами МВС і розмір плати за них затверджено Постановою № 795. Розмір плати зазначено в п. 14 розд. I цієї Постанови (див. таблицю).

(грн)

Найменування послуги

Розмір плати

1

2

Реєстрація, перереєстрація колісних ТЗ із видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків:

– ТЗ усіх категорій вітчизняного виробництва та країн СНД

152,63

– ТЗ усіх категорій іноземного виробництва

190,15

Ким і для чого проводиться експертне дослідження автомобіля?

Під час держреєстрації автомобіль підлягає експертному дослідженню, яке проводиться:

  • або фахівцями експертної служби МВС;
  • або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну у встановленому Законом № 4038 порядку кваліфікацію судового експерта із правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями.

Мета такого дослідження:

  • визначити дійсність ідентифікаційних номерів агрегатів (кузова, шасі, двигуна) та їх відповідність номерам, зазначеним у реєстраційних документах;
  • установити знаходження автомобіля в розшуку.

А от нові автомобілі не підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС.

За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, що подаються для держреєстрації (п. 15 Порядку № 1388).

Які документи отримує на руки власник зареєстрованого автомобіля?

Згідно з п. 16 Порядку № 1388 на зареєстрований ТЗ видаються:

  • свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт);
  • номерні знаки (крім тимчасово ввезених на митну територію України ТЗ особистого користування), що відповідають держстандарту України: два номерні знаки – на автотранспорт.

Висновки

Незареєстрований автомобіль не можна експлуатувати.

Для реєстрації автомобіля в сервісному центрі МВС необхідно:

  • подати заяву. Це робить керівник або представник підприємства, повноваження якого підтверджено довіреністю. Додатково потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу заявника (наприклад, паспорт);
  • подати документи, що підтверджують правомірність придбання ТЗ;
  • сплатити передбачені законодавством платежі;
  • передати автомобіль для проведення експертного дослідження.

Після держреєстрації автомобіля власник отримає свідоцтво про реєстрацію та номерні знаки.

Таблиця_Реєстрація_авто.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
01.09.2025
Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відвантажує товар?
У статті розповімо, які документи потрібно оформити сторонам договору, якщо товар відвантажує покупцям не власник, а його представник (логістичне підприємство). Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для ...
01.09.2025
Хто складає ТТН: вантажовідправник чи замовник?
На кого покладено обов’язок виписати ТТН? Це завжди вантажовідправник? Чи може бути і вантажоодержувач-замовник? Або взагалі перевізник? Чи, можливо, експедитор, якщо він замовляє перевезення? Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: зап...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали