Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Продаж застарілої продукції зі знижкою

На що звернути увагу:

  • результат продажу зі знижкою може бути збитковим;
  • якщо «якісно» обґрунтувати причини надання знижки, то договірну ціну можна сміливо вважати звичайною ціною для цілей нарахування ПДВ.

Застарілу продукцію можна не уцінювати, а продати, наприклад зі знижкою. І це не порушить бухгалтерські постулати: адже на дату балансу застарілої продукції вже не буде. Проаналізуємо цей варіант.

Продаж застарілої продукції зі знижкою є альтернативою варіанта, коли запаси спочатку уцінюються до ЧВР, а потім реалізуються (за балансовою вартістю, з прибутком або зі збитком).

Такий варіант використання застарілої продукції підійде для ситуації, коли продукція, наприклад, є актуальною, але виготовлена за старою технологією або ось-ось втратить актуальність, але протягом якогось часу ще може принести користь покупцеві. При цьому виробникові важко визначити, за якою ціною така продукція може бути реалізована, тому вона «доживає свій вік» неуціненою. До того ж зайві витрати, супутні уцінці, підприємству не потрібні. А тут витрати виникнуть тільки при продажу продукції.

У бухобліку дохід від реалізації застарілої продукції зі знижкою відображається в розмірі справедливої вартості отриманих активів (п. 21 П(С)БО 15). Тобто за кредитом субрахунка 701 дохід від реалізації запасів відображається з урахуванням знижки. Собівартість проданих запасів відображається за дебетом субрахунка 901. Результат такої операції може бути збитковим.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали