Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Визнання доходу за будівельними контрактами

Як розробити облікову політику підприємства за П(С)БО та МСФЗ

Підприємства, що виконують роботи за будівельними контрактами протягом декількох звітних періодів, користуються спеціальними методами для визначення доходу за такими договорами. Ці методи дозволяють розподілити в обліку суми доходу на весь період виконання довгострокового договору, у результаті чого дохід буде виникати поступово. При цьому п. 2.17 Методрекомендацій № 635 передбачено, що такі підприємства повинні відобразити у своїй обліковій політиці метод визначення ступеня завершеності робіт за будівельними контрактами. Це потрібно для оцінки доходів (витрат) від робіт, які будуть відображатися в обліку та звітності.

У п. 2.17 Методрекомендацій № 635 перелічено методи оцінки доходів і витрат, установлені п. 4 П(С)БО 18.

У свою чергу, норми П(С)БО 18 повинні застосовувати підрядники, які виконують роботи за будівельним контрактом При цьому під будівництвом розуміється спорудження нового об'єкта, реконструкція, розширення, добудова, реставрація та ремонт об'єктів, виконання монтажних робіт (п. 2 П(С)БО 18).

П(С)БО 18 пропонує отримані доходи та здійснені протягом усього періоду виконання контракту затрати розподіляти між відповідними звітними періодами із застосуванням облікової (попередньої) оцінки. Такою оцінкою є ступінь завершеності робіт на дату балансу – на кінець останнього дня звітного періоду (кварталу). При цьому, як зазначалося вище, до обліку витрат за контрактами норми «витратного» стандарту П(С)БО 16 застосовуються виходячи з особливостей їх визнання, установлених П(С)БО 18 (п. 3 П(С)БО 16).

Майте на увазі! Такий розподіл доходів застосовується, тільки якщо кінцевий фінрезультат контракту може бути достовірно оцінений.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
04.06.2025
Ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем
Онлайн-продавці без реєстрації як фізособа-підприємець ризикують отримати «листи щастя» від ДПС із вимогою пояснити походження своїх доходів. Дізнайтеся, як уникнути штрафів та неприємностей у разі продажу товарів через «Нову пошту» без офіційної реєстрації! Українці, які про...
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
Кращі матеріали