Претензійний порядок стягнення боргу з контрагента
Читайте за темою:
Порядок стягнення та облік списання боргів
Договірні відносини є основою господарської діяльності. На жаль, нерідко контрагенти не виконують або неналежним чином виконують умови укладених договорів. Як правильно скласти претензію контрагенту-порушнику, щоб не звертатися відразу до суду, і як скласти відповідь на отриману претензію, розповімо в цій консультації.
Відповідно до ч. 2 ст. 222 ЦК суб’єкт господарювання (далі – СГ), чиї права або законні інтереси порушено в процесі провадження господарської діяльності, має право звернутися до сторони – порушника таких прав або інтересів із письмовою претензією (вимогою про добровільне врегулювання спору між сторонами, наприклад сплати боргу, що виник унаслідок невиконання умов договору, і т. д.).
При виборі способу врегулювання спору правомірно виникає запитання: а чи потрібно направляти претензію, може, краще відразу звернутися до суду? Претензійний порядок урегулювання спорів між контрагентами зручний для СГ, оскільки:
- при зверненні до суду позивачеві доведеться сплатити судовий збір (порядок сплати встановлено Законом від 08.07.11 р. № 3674-VI);
- строки вирішення спору в претензійному порядку більш короткі, ніж при судовому розгляді (про строки див. нижче).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року