Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Претензійний порядок стягнення боргу з контрагента

05.12.2019 1861 0 0

Читайте за темою:

Порядок стягнення та облік списання боргів

Договірні відносини є основою господарської діяльності. На жаль, нерідко контрагенти не виконують або неналежним чином виконують умови укладених договорів. Як правильно скласти претензію контрагенту-порушнику, щоб не звертатися відразу до суду, і як скласти відповідь на отриману претензію, розповімо в цій консультації.

Відповідно до ч. 2 ст. 222 ЦК суб’єкт господарювання (далі – СГ), чиї права або законні інтереси порушено в процесі провадження господарської діяльності, має право звернутися до сторони – порушника таких прав або інтересів із письмовою претензією (вимогою про добровільне врегулювання спору між сторонами, наприклад сплати боргу, що виник унаслідок невиконання умов договору, і т. д.).

При виборі способу врегулювання спору правомірно виникає запитання: а чи потрібно направляти претензію, може, краще відразу звернутися до суду? Претензійний порядок урегулювання спорів між контрагентами зручний для СГ, оскільки:

  • при зверненні до суду позивачеві доведеться сплатити судовий збір (порядок сплати встановлено Законом від 08.07.11 р. № 3674-VI);
  • строки вирішення спору в претензійному порядку більш короткі, ніж при судовому розгляді (про строки див. нижче).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали