Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оформлення касових операцій

Касові операції

Документальному оформленню касових операцій при податкових перевірках приділяється особлива увага. І це зрозуміло, адже, наприклад, несвоєчасне оформлення прибуткового касового ордера призведе до штрафу за неоприбуткування готівки. Щоб знизити ризик штрафів, розповімо в консультації про загальні правила та алгоритм оформлення касових операцій.

Правило 1. Як передбачено п. 23 Положення № 148, касові операції оформляються:

  • прибутковим і видатковим касовими ордерами (далі – ПКО, ВКО);
  • видатковими відомостями;
  • розрахунковими документами (визначення див. у ст. 2 Закону № 265), до яких, зокрема, відносяться чек РРО, товарний чек;
  • документами за операціями із застосуванням електронних платіжних засобів (квитанція термінала, сліп та ін.);
  • іншими касовими документами, які підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) грошової готівки.

У консультації ми розповімо, як оформляти касові операції касовими ордерами та видатковими відомостями.

Правило 2. Приймання та видача готівки за касовими ордерами здійснюється тільки в день їх складання (п. 32 Положення № 148). Якщо протягом дня за оформленими ордерами готівку не видано або не прийнято, то ордер анулюється. При цьому в журналі реєстрації касових ордерів (типової форми № КО-3 або № КО-3а, наведеної в додатку 4 до Положення № 148) необхідно зробити позначку «Анульовано» у графі 6 «Примітки».

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
18.07.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
Нове
13.10.2025
Як зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в разі звільнення відповідальної за їх реєстрацію особи
Що робити, якщо особа, яка відповідає за підписання податкових накладних і розрахунків коригування, звільнилася? У статті розповімо, хто може підписувати ці документи замість неї та як уникнути проблем з їх реєстрацією та штрафів. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, с...
09.10.2025
Поворотну фінансову допомогу отримано від засновника: як погасити заборгованість, якщо немає грошей?
Зі статті ви дізнаєтеся, яким чином можна погасити заборгованість юрособи щодо поворотної фінансової допомоги перед своїм засновником, якщо підприємство не має необхідної суми, а строк повернення боргу за договором уже настав. Ситуація, коли засновник надає своєму підприємству фінансову допомогу, до...
08.10.2025
Придбання сонячної електростанції за рахунок банківського кредиту: облік процентів та комісії
Кредит було взято в банку для придбання основного засобу. Пояснимо, як відобразити в обліку підприємства проценти за кредитом, а також суму банківської комісії, сплаченої під час отримання кредиту. Ситуація. Підприємство отримало в українському банку кредит строком на 24 місяці для придбання сонячно...
Кращі матеріали