Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Треба отримати дозвіл на викиди? Зробіть це з першого разу!

25.04.2017

Стаття-навігатор: детально описано порядок отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферу; які документи необхідно приготувати; яка відповідальність за відсутність дозволу.

Якщо ваше підприємство має стаціонарні джерела забруднення і збирається їх експлуатувати, то вам необхідно отримати дозвіл на викиди в атмосферу забруднюючих речовин. Давайте розглянемо, як його отримати, яка документація потрібна і що вам загрожує, якщо ви будете провадити «забруднюючу» діяльність без дозволу.

Стаціонарні джерела забруднення – це підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої координати в просторі протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу (пп. 14.1.230 Податкового кодексу, далі – ПК). Також до стаціонарних джерел забруднення належать генератори, міні-електростанції, газозварювальні установки, які працюють на паливі або суміші речовин, що є об'єктом обкладення екоподатком (ЗІР, категорія 120.09).

Таким чином, усі підприємства, у яких є подібні стаціонарні джерела, повинні отримувати дозволи на викиди. Винятків законодавство не містить.

Дозвіл на викиди, оформлений підприємству, дає йому право експлуатувати об'єкти, що забруднюють атмосферу (ст. 11 Закону від 16.10.92 р. № 2707-ХІІ, далі – Закон № 2707; п. 2 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 13.03.02 р. № 302, далі – Порядок № 302).

Тому Мінприроди має право обмежити або тимчасово припинити діяльність підприємств та об'єктів, які не мають дозволів і порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього середовища (пп. «в» ст. 202 Закону від 25.06.91 р. № 1264-XII).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
17.03.2025
Які документи потрібно оформити під час продажу основних засобів?
Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документами слід оформити цю операцію? Практична ситуація Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документ...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
13.05.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
Кращі матеріали