Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Треба отримати дозвіл на викиди? Зробіть це з першого разу!

25.04.2017

Стаття-навігатор: детально описано порядок отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферу; які документи необхідно приготувати; яка відповідальність за відсутність дозволу.

Якщо ваше підприємство має стаціонарні джерела забруднення і збирається їх експлуатувати, то вам необхідно отримати дозвіл на викиди в атмосферу забруднюючих речовин. Давайте розглянемо, як його отримати, яка документація потрібна і що вам загрожує, якщо ви будете провадити «забруднюючу» діяльність без дозволу.

Стаціонарні джерела забруднення – це підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої координати в просторі протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу (пп. 14.1.230 Податкового кодексу, далі – ПК). Також до стаціонарних джерел забруднення належать генератори, міні-електростанції, газозварювальні установки, які працюють на паливі або суміші речовин, що є об'єктом обкладення екоподатком (ЗІР, категорія 120.09).

Таким чином, усі підприємства, у яких є подібні стаціонарні джерела, повинні отримувати дозволи на викиди. Винятків законодавство не містить.

Дозвіл на викиди, оформлений підприємству, дає йому право експлуатувати об'єкти, що забруднюють атмосферу (ст. 11 Закону від 16.10.92 р. № 2707-ХІІ, далі – Закон № 2707; п. 2 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 13.03.02 р. № 302, далі – Порядок № 302).

Тому Мінприроди має право обмежити або тимчасово припинити діяльність підприємств та об'єктів, які не мають дозволів і порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього середовища (пп. «в» ст. 202 Закону від 25.06.91 р. № 1264-XII).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.08.2025
Особливості заповнення електронної ТТН
У статті розповімо, як працює система е-ТТН, що потрібно для роботи з е-ТТН і чи можна сьогодні складати паперові ТТН. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для сільгосппідприємств З 20.03.2025 набув чин...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
21.07.2025
Учасник хоче розстатися з ТОВ: є тільки два шляхи
У статті розповімо, як учасник ТОВ може добровільно залишити товариство. Для цього є два варіанти: вихід із ТОВ і відчуження частки у ТОВ. Кожен варіант має свої особливості, у тому числі документального оформлення. Ситуація, коли один з учасників ТОВ хоче відмовитися від своїх повноважень (залишити...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
10.09.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за липень 2025 року
Каверзні запитання щодо оподаткування та аргументація відповідей (помилкових та правильних) – у нашому традиційному огляді практики Верховного Суду за податковими справами. Роби, що маєш, і нехай буде, що буде. (Марк Аврелій, ІІ сторіччя н. е.) Чи є порушенням умов перебування на спрощен...
01.09.2025
Апгрейд комп'ютерної програми
У статті розглянуто нюанси відображення в бухобліку та оподаткування апгрейду (оновлення) комп’ютерної програми. Будь-який користувач програмного забезпечення регулярно стикається з потребою його оновлення (антивірусні програми, бухгалтерські облікові програми тощо). Адже змінюється законодавс...
Кращі матеріали