Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Треба отримати дозвіл на викиди? Зробіть це з першого разу!

25.04.2017

Стаття-навігатор: детально описано порядок отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферу; які документи необхідно приготувати; яка відповідальність за відсутність дозволу.

Якщо ваше підприємство має стаціонарні джерела забруднення і збирається їх експлуатувати, то вам необхідно отримати дозвіл на викиди в атмосферу забруднюючих речовин. Давайте розглянемо, як його отримати, яка документація потрібна і що вам загрожує, якщо ви будете провадити «забруднюючу» діяльність без дозволу.

Стаціонарні джерела забруднення – це підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої координати в просторі протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу (пп. 14.1.230 Податкового кодексу, далі – ПК). Також до стаціонарних джерел забруднення належать генератори, міні-електростанції, газозварювальні установки, які працюють на паливі або суміші речовин, що є об'єктом обкладення екоподатком (ЗІР, категорія 120.09).

Таким чином, усі підприємства, у яких є подібні стаціонарні джерела, повинні отримувати дозволи на викиди. Винятків законодавство не містить.

Дозвіл на викиди, оформлений підприємству, дає йому право експлуатувати об'єкти, що забруднюють атмосферу (ст. 11 Закону від 16.10.92 р. № 2707-ХІІ, далі – Закон № 2707; п. 2 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 13.03.02 р. № 302, далі – Порядок № 302).

Тому Мінприроди має право обмежити або тимчасово припинити діяльність підприємств та об'єктів, які не мають дозволів і порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього середовища (пп. «в» ст. 202 Закону від 25.06.91 р. № 1264-XII).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів
Як проінвентаризувати витрати та доходи майбутніх періодів перед складанням річної фінзвітності? У статті пояснимо, які об’єкти перевіряє комісія, як оформити результати інвентаризації та відобразити їх у бухгалтерському обліку. Інвентаризацію доходів і витрат майбутніх періодів слід провест...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
Кращі матеріали