Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Треба отримати дозвіл на викиди? Зробіть це з першого разу!

25.04.2017

Стаття-навігатор: детально описано порядок отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферу; які документи необхідно приготувати; яка відповідальність за відсутність дозволу.

Якщо ваше підприємство має стаціонарні джерела забруднення і збирається їх експлуатувати, то вам необхідно отримати дозвіл на викиди в атмосферу забруднюючих речовин. Давайте розглянемо, як його отримати, яка документація потрібна і що вам загрожує, якщо ви будете провадити «забруднюючу» діяльність без дозволу.

Стаціонарні джерела забруднення – це підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої координати в просторі протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу (пп. 14.1.230 Податкового кодексу, далі – ПК). Також до стаціонарних джерел забруднення належать генератори, міні-електростанції, газозварювальні установки, які працюють на паливі або суміші речовин, що є об'єктом обкладення екоподатком (ЗІР, категорія 120.09).

Таким чином, усі підприємства, у яких є подібні стаціонарні джерела, повинні отримувати дозволи на викиди. Винятків законодавство не містить.

Дозвіл на викиди, оформлений підприємству, дає йому право експлуатувати об'єкти, що забруднюють атмосферу (ст. 11 Закону від 16.10.92 р. № 2707-ХІІ, далі – Закон № 2707; п. 2 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 13.03.02 р. № 302, далі – Порядок № 302).

Тому Мінприроди має право обмежити або тимчасово припинити діяльність підприємств та об'єктів, які не мають дозволів і порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього середовища (пп. «в» ст. 202 Закону від 25.06.91 р. № 1264-XII).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
21.07.2025
Учасник хоче розстатися з ТОВ: є тільки два шляхи
У статті розповімо, як учасник ТОВ може добровільно залишити товариство. Для цього є два варіанти: вихід із ТОВ і відчуження частки у ТОВ. Кожен варіант має свої особливості, у тому числі документального оформлення. Ситуація, коли один з учасників ТОВ хоче відмовитися від своїх повноважень (залишити...
04.06.2025
Ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем
Онлайн-продавці без реєстрації як фізособа-підприємець ризикують отримати «листи щастя» від ДПС із вимогою пояснити походження своїх доходів. Дізнайтеся, як уникнути штрафів та неприємностей у разі продажу товарів через «Нову пошту» без офіційної реєстрації! Українці, які про...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
25.08.2025
Апгрейд комп'ютерної програми
У статті розглянуто нюанси відображення в бухобліку та оподаткування апгрейду (оновлення) комп’ютерної програми. Будь-який користувач програмного забезпечення регулярно стикається з потребою його оновлення (антивірусні програми, бухгалтерські облікові програми тощо). Адже змінюється законодавс...
25.08.2025
Комп'ютерна програма як нематеріальний актив
У статті розглянуто, за яких умов комп’ютерну програму слід визнати нематеріальним активом та як вести бухгалтерський та податковий облік комп’ютерної програми, яка є нематеріальним активом. Без комп’ютерних програм важко уявити роботу будь-якого підприємства. Антивіруси, бухобліко...
21.08.2025
Директор оплатив послуги у вихідний день: які ризики?
Рахунок за надані послуги був оплачений директором у вихідний день. У статті розглянуто чим загрожує підприємству така ситуація. Трудове законодавство Директор підприємства у вихідний день (неділя) заплатив з поточного рахунку ТОВ фізособі-підприємцю за отримані послуги. Чим загрожує така ситуаці...
Кращі матеріали