Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна встановити прискорений строк податкової амортизації для кондиціонера?

Підприємство – платник податку на прибуток, який у 2017 році коригує фінрезультат до оподаткування на різниці, передбачені розд. III Податкового кодексу (далі – ПК). У липні цього року придбало кондиціонер вартістю 12 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 2 000 грн.). Кондиціонер використовуватиметься для встановлення оптимального мікроклімату в приміщеннях підприємства і поліпшення умов праці працівників. Чи можна для цілей податкової амортизації встановити строк корисного використання такого кондиціонера 2 роки?

Згідно з п. 43 підрозд. 4 розд. ХХ ПК платники податку на прибуток можуть установлювати мінімально допустимий строк амортизації 2 роки для придбаних основних засобів (далі – ОЗ) четвертої групи, які вводяться в експлуатацію в період з 1 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року. Але для цього об'єкти ОЗ повинні одночасно відповідати таким умовам:

  • до моменту придбання платником вони не були введені в експлуатацію і не використовувалися на території України;
  • вони були придбані для використання у власній госпдіяльності платника;
  • їх амортизація нараховуватиметься прямолінійним методом;
  • вони не продаються;
  • вони не надаються в оренду іншим особам (ця умова не стосується платників, основним видом діяльності яких є надання майна в оренду).

Таким чином, якщо придбаний нашим підприємством кондиціонер відповідає всім вищепереліченим умовам, то ніщо не заважає встановити прискорений строк його податкової амортизації – 2 роки (замість 5 років, як це наказано пп. 138.3.3 ПК для ОЗ четвертої групи, що не є комп'ютерами, телефонами та іншими активами).

Але залишається визначитися з ще одним важливим питанням.

А чи дійсно такий кондиціонер є ОЗ четвертої групи «Машини та обладнання» згідно з класифікацією, наведеною в пп. 138.3.3 ПК? Або його місце в групі 6 «Інструменти, прилади, інвентар, меблі»?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення та неприд...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
17.12.2025
Резерв сумнівних боргів: що відображати в обліковій політиці
У статті розглянемо, коли формується резерв сумнівних боргів та які методи його розрахунку існують. Резерв сумнівних боргів потрібен для правильного відображення дебіторської заборгованості  у фінансовій звітності. Його зобов’язані створювати всі юрособи, крім мікропідприємств і непідприє...
17.12.2025
Резерви та забезпечення: види та відображення в обліковій політиці
У статті розповімо, які види резервів і забезпечень існують, хто повинен їх створювати та як їх відобразити в обліковій політиці. Принципи формування в бухгалтерському обліку забезпечень викладено в НП(С)БО 11, а резервів, зокрема основного з них – резерву сумнівних боргів, – у НП(С)БО 1...
Кращі матеріали