Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна встановити прискорений строк податкової амортизації для кондиціонера?

Підприємство – платник податку на прибуток, який у 2017 році коригує фінрезультат до оподаткування на різниці, передбачені розд. III Податкового кодексу (далі – ПК). У липні цього року придбало кондиціонер вартістю 12 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 2 000 грн.). Кондиціонер використовуватиметься для встановлення оптимального мікроклімату в приміщеннях підприємства і поліпшення умов праці працівників. Чи можна для цілей податкової амортизації встановити строк корисного використання такого кондиціонера 2 роки?

Згідно з п. 43 підрозд. 4 розд. ХХ ПК платники податку на прибуток можуть установлювати мінімально допустимий строк амортизації 2 роки для придбаних основних засобів (далі – ОЗ) четвертої групи, які вводяться в експлуатацію в період з 1 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року. Але для цього об'єкти ОЗ повинні одночасно відповідати таким умовам:

  • до моменту придбання платником вони не були введені в експлуатацію і не використовувалися на території України;
  • вони були придбані для використання у власній госпдіяльності платника;
  • їх амортизація нараховуватиметься прямолінійним методом;
  • вони не продаються;
  • вони не надаються в оренду іншим особам (ця умова не стосується платників, основним видом діяльності яких є надання майна в оренду).

Таким чином, якщо придбаний нашим підприємством кондиціонер відповідає всім вищепереліченим умовам, то ніщо не заважає встановити прискорений строк його податкової амортизації – 2 роки (замість 5 років, як це наказано пп. 138.3.3 ПК для ОЗ четвертої групи, що не є комп'ютерами, телефонами та іншими активами).

Але залишається визначитися з ще одним важливим питанням.

А чи дійсно такий кондиціонер є ОЗ четвертої групи «Машини та обладнання» згідно з класифікацією, наведеною в пп. 138.3.3 ПК? Або його місце в групі 6 «Інструменти, прилади, інвентар, меблі»?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Кращі матеріали