Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліцензія на зберігання пального та акцизний склад: відповідаємо на ваші запитання

Все про пальне: як отримати ліцензію, уникнути штрафів і правильно оформити акцизні накладні

З 1 липня 2019 року відбулися значні зміни в законодавстві, що регламентує обіг пального. Зокрема, з’явилися види діяльності, що підлягають ліцензуванню із цієї дати. У консультації розглянемо правила та особливості отримання ліцензії на зберігання пального.

Необхідність придбання ліцензії на провадження діяльності зі зберігання пального передбачена ст. 15 Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР (далі - Закон № 481).

Що є пальним для цілей ліцензування його зберігання? У даному випадку слід керуватися нормами ст. 1 Закону № 481, де прямо зазначено, що поняття «пальне» використовується в значенні, наведеному в ПК. Звернемося до пп. 14.1.1411 ПК, згідно з яким пальне – це нафтопродукти, зріджений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, які використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені в пп. 215.3.4 ПК. Таким чином, усі речовини, перелічені в цьому підпункті ПК, відносяться до пального для цілей ліцензування.

А визначення поняття «зберігання пального» наведено в ст. 1 Закону № 481: це діяльність зі зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб зі зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик).

Усі суб’єкти господарювання (далі – СГ), які отримали ліцензії на здійснення операцій із пальним, зокрема на його зберігання, вносяться до Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, і місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі – Реєстр ліцензіатів).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
12.03.2025
Норми витрат ПММ: якими користуватися?
Мінінфраструктури скасувало Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Норми № 43, втратили чинність з 02.11.2023). У зв’язку із цим виникають запитання: чи використовувати і надалі старі норми; ...
10.03.2025
Придбання ПММ на АЗС за готівку та за платіжними картками: особливості обліку
Працівник підприємства може купити пально-мастильні матеріали (далі – ПММ)для службового автотранспорту: або за гроші підприємства – за кошти, видані йому під звіт готівкою або перераховані на платіжну картку; або за власний кошт – з наступним відшкодуванням йому здійснених вит...
10.03.2025
Придбання ПММ: документальне оформлення
Придбати пально-мастильні матеріали (далі – ПММ) можна різними способами, і тут важливо обрати найбільш зручний та вигідний саме вашому підприємству. При цьому бухгалтер має правильно оформити та коректно відобразити в обліку господарські операції, пов’язані з придбанням. У статті розпов...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
28.05.2025
Адвокатські послуги: як впливає статус надавача на податкові наслідки отримувача
Адвокати, адвокатські об’єднання чи бюро мають особливий статус. Користуючись їхніми послугами, зокрема, для представництва в судах, отримання правової допомоги, суб’єктам господарювання треба врахувати чимало нюансів, щоб правильно відобразити у звітності адвокатські винагороди.&nb...
20.05.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за березень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду в податкових спорах за березень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень, знання про які може допомогти платникам податків уникнути повторення чужих помилок та заощадити. Досвід – це ім'я, яке кожен дає своїм помилкам Оскар Уайльд (1854&nda...
19.05.2025
Як стягнути кошти з ДПС за рішенням адмінсуду: поради юриста
У статті розглянуто питання, куди та з якими документами слід звертатися підприємству для виконання рішення адміністративного суду про стягнення коштів з органу ДПС. Чимало наших читачів стикаються з ситуацію, коли доводиться оскаржувати податкове повідомлення-рішення в адміністративному суді. Припу...
Кращі матеріали