Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як збільшити статутний капітал за рахунок кредиторки

На практиці у суб’єктів господарювання часто виникають зустрічні заборгованості. Якщо грошей для розрахунків з контрагентом недостатньо, можна провести взаємозалік заборгованостей. Але не будь-яку заборгованість можна зарахувати, адже в законодавстві є заборони. У консультації на прикладі конкретної ситуації, що виникла у бухгалтера-практика, розглянуто залік заборгованості, що виникла через збільшення статутного капіталу ТОВ і зустрічну заборгованість ТОВ перед фізособами-підприємцями (загальносистемники, платники ПДВ), що здають в оренду нерухоме майно (тобто – кредиторки ). Тут ви знайдете поради юриста – які документи потрібно оформити для такої операції, а також рекомендації фахівця з оподаткування щодо відображення в обліку такого заліку: як у підприємців, так і у ТОВ.

У чому суть проблеми. На практиці у суб'єктів господарювання часто виникають взаємні заборгованості. Якщо грошей для розрахунків із контрагентом – недостатньо, напрошується думка про залік. Проте взаємозалік не завжди можливий з юридичної точки зору, до того ж така форма розрахунків може бути не вигідна сторонам і з позицій податкового та бухгалтерського обліку.

Вирішення проблеми. На прикладі конкретної ситуації, що виникла у практиці бухгалтера, ми розглянули один із варіантів взаємозаліку заборгованостей: за послугами оренди, наданими фізособами-підприємцями – платниками ПДВ, і за внеском цих фізосіб до статутного капіталу (далі – СК) юрособи на загальній системі оподаткування.

Наталія КІССА, бухгалтер ТОВ

Ситуація з практики

Наше ТОВ орендує нерухомість – майновий комплекс, що належить на правах спільної власності двом фізособам. Ці фізособи є підприємцями на загальній системі оподаткування і платниками ПДВ. Також вони є учасниками нашого ТОВ.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
28.05.2025
Адвокатські послуги: як впливає статус надавача на податкові наслідки отримувача
Адвокати, адвокатські об’єднання чи бюро мають особливий статус. Користуючись їхніми послугами, зокрема, для представництва в судах, отримання правової допомоги, суб’єктам господарювання треба врахувати чимало нюансів, щоб правильно відобразити у звітності адвокатські винагороди.&nb...
20.05.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за березень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду в податкових спорах за березень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень, знання про які може допомогти платникам податків уникнути повторення чужих помилок та заощадити. Досвід – це ім'я, яке кожен дає своїм помилкам Оскар Уайльд (1854&nda...
19.05.2025
Як стягнути кошти з ДПС за рішенням адмінсуду: поради юриста
У статті розглянуто питання, куди та з якими документами слід звертатися підприємству для виконання рішення адміністративного суду про стягнення коштів з органу ДПС. Чимало наших читачів стикаються з ситуацію, коли доводиться оскаржувати податкове повідомлення-рішення в адміністративному суді. Припу...
Кращі матеріали