Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як управляти відстроченням платежу з вигодою для підприємства-продавця

19.09.2017

У чому полягає проблема: відділ продажів відвантажує готову продукцію покупцям у борг, але менеджери не уміють управляти дебіторською заборгованістю. Через це платежі надходять нерівномірно. Виникають касові розриви і підприємству доводиться залучати позикові гроші для здійснення необхідних виплат, а це – зайві витрати і ризики. Як виправити ситуацію?

Чим допоможе рішення: якщо провести оцінку дебіторів за скоринговою системою, розрахувати цільові показники дебіторської заборгованості за кожним контрагентом і внести відповідні умови до договорів (включаючи штрафи за порушення умов оплати), то це допоможе отримати гроші своєчасно і в потрібному обсязі. Підприємство не порушуватиме свої зобов'язання перед кредиторами, його ділова репутація не постраждає.

Зосередимося на такій злободенній темі, як скорочення касових розривів. Це той випадок, коли розрахунковий прибуток, можливо, і є, але реальних грошей немає. Так буває, зокрема, коли відділ збуту надає покупцям необґрунтовані та/або фінансово невигідні відстрочення платежів, тобто відвантажує у борг. При цьому існує вірогідність узагалі не отримати гроші за продану продукцію, якщо попадеться ненадійний клієнт. Але відмовитися від відвантажень у борг компанія не може через побоювання втратити постійних, великих, лояльних клієнтів і бажання розширити ринок збуту будь-яким шляхом.

Неефективне управління дебіторкою, як правило, призводить до проблем. Для підприємства це:

  • прямі збитки, якщо клієнт збанкрутів;
  • недоотриманий прибуток;
  • невиконані зобов'язання перед кредиторами, що може потягти за собою фінансові санкції за договорами, спори і навіть розрив ділових відносин.

Зараз ми покажемо, як треба працювати з дебіторкою, щоб уберегтися від фінансових і репутаційних втрат.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
04.08.2025
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси
Розглянемо з правової точки зору особливості процедури об’єднання різних підприємств шляхом приєднання чи злиття. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішен...
28.07.2025
Виплати блогерам за рекламу: нюанси оподаткування
Співпрацюєте з блогерами? Тож майте на увазі, що в кожного формату оплати – свої податкові нюанси. Із статті ви дізнаєтеся про порядок оподаткування бартеру, виплат підприємцю та фізособі за рекламу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризикі...
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
Кращі матеріали