Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як обліковувати витрати на будівництво торговельного павільйону?

Підприємство орендує торговельне місце на ринку. На цьому місці воно поставило торговельний павільйон (розбірна конструкція, не капітальна будова), договором це дозволено. Як обліковувати витрати на установку такого павільйону?

Відображати витрати на установку павільону можна на субрахунку 103 або на субрахунку 112. Усе залежить від вартості такого павільйону. Пояснимо докладніше.

Торговельний павільйон із полегшених конструкцій, установлений без облаштування фундаменту, класифікується як тимчасова споруда торговельного призначення (п. 2 ст. 28 Закону від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності», далі – Закон № 3038).

Нормами П(С)БО 7 «Основні засоби» передбачено, що будівлі, споруди та передавальні пристрої повинні бути обліковані у складі основних засобів (далі – ОЗ) (пп. 5.3.1 П(С)БО 7), а тимчасові (нетитульні) споруди (далі – ТНС) – у складі інших необоротних матеріальних активів (далі – ІНМА) (пп. 5.2.3 П(С)БО 7).

До об'єктів ОЗ (а також до ІНМА) належать матеріальні активи, які підприємство утримує:

  • для використання в процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг;
  • здачі в оренду іншим особам;
  • здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали