Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як оцінити вірогідність загрози банкрутства підприємства

29.08.2019

Роль фінансової звітності в управлінні підприємством

Важливою умовою успішної роботи підприємства є грамотне управління фінансами. Без цього неможливі ні рентабельна робота, ні взаємовідносини з покупцями та постачальниками, кредиторами та інвесторами. Грамотне управління фінансовим станом підприємства передбачає проведення його діагностики. Для оцінки вірогідності загроз банкрутства рекомендується проаналізувати стан окремих функціональних підсистем управління (маркетинг, виробництво, кадри, фінанси тощо), а також конкретних фінансових параметрів (розрахунок коефіцієнтів).

Згідно з п. 1 Закону від 14.05.92 р. № 2343-ХІІ «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі – Закон № 2343) банкрутство – це визнана господарським судом нездатність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації і світової угоди і задовольнити грошові вимоги кредиторів, установлені у порядку, визначеному цим законом, не інакше як через ліквідаційну процедуру. Аналогічне визначення поняття «банкрутство» міститься і в Кодексі України з процедур банкрутства від 18.10.18 р № 2597-VIII, який буде введено в дію з 21.10.19 р. замість Закону № 2343.

Існують різні види банкрутства:

  • фіктивне (створення помилкового уявлення про фінансову неспроможність);
  • доведення до банкрутства (створення умов для стійкої фінансової неспроможності);
  • приховане (маскування фінансової неспроможності);
  • добровільне тощо.

Причини неплатоспроможності підприємства можна класифікувати таким чином:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
21.08.2025
Директор оплатив послуги у вихідний день: які ризики?
Рахунок за надані послуги був оплачений директором у вихідний день. У статті розглянуто чим загрожує підприємству така ситуація. Трудове законодавство Директор підприємства у вихідний день (неділя) заплатив з поточного рахунку ТОВ фізособі-підприємцю за отримані послуги. Чим загрожує така ситуаці...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
24.10.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за серпень 2025 року
Читайте про орендну плату за землю, особливості строків стягнення податкового боргу у судовому порядку, ненарахування ПДВ на бюджетні кошти цільового фінансування, вимоги до деталізації первинних документів, ПДФО з доходів підприємців на загальній системі оподаткування – у іноді несподіваних в...
23.10.2025
Таблиця-підказка: відображаємо результати інвентаризації в обліку
У статті розглянемо, як наслідки проведеної інвентаризації впливають на бухгалтерський та податковий облік. Інвентаризація Процедура інвентаризації потребує від підприємства виконання конкретних дій, а саме: створення інвентаризаційної комісії, підготовки документації та активів, безпосереднього ...
Кращі матеріали