Використання основних засобів в операціях, що не обкладаються ПДВ: облік
Основні засоби: облік від визнання до списання
Підприємство здійснює операції, що не обкладаються ПДВ, та використовує у своїй діяльності об’єкти основних засобів (далі – ОЗ). Як йому відобразити в обліку суми ПДВ, сплачені (нараховані) при придбанні таких ОЗ, та компенсуючі податкові зобов’язання, ви дізнаєтеся з нашої консультації.
Порядок бухгалтерського обліку ПДВ регламентувався нормами Інструкції, затвердженої наказом Мінфіну від 01.07.97 р. № 141 (далі - Інструкція № 141), однак вона втратила чинність із 09.08.19 р. Іншого документа, що замінює цю Інструкцію, на сьогодні немає. Що ж робити бухгалтерові?
Насамперед потрібно опиратися на норми Податкового кодексу (далі - ПК), яким передбачено порядок податкового обліку ПДВ. І під ці норми розробити правила ведення бухобліку, без якого не обійтися при складанні податкової звітності. Адже, як зазначено в п. 44.1 ПК і п. 6 розд. ІІІ Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.16 р. № 21, дані податкової звітності формуються на підставі первинних документів, регістрів бухобліку.
Тобто платник ПДВ повинен самостійно організувати бухгалтерський облік. Порядок ведення бухобліку ПДВ можна зафіксувати в наказі про облікову політику. При цьому слід орієнтуватися як на норми Інструкції № 141, що втратила чинність, так і на норми Інструкції, затвердженої наказом Мінфіну від 21.12.99 р. № 291 (далі - Інструкція № 291), яка містить План рахунків бухгалтерського обліку.
Згідно з Інструкцією № 291 підприємства – платники ПДВ ведуть бухоблік ПДВ на таких субрахунках:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року