Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи має право підприємство займатися видом діяльності, не вказаним у ЄДР?

19.05.2017

Підприємство є платником ПДВ, при цьому не всі види діяльності, які воно здійснює та які записані в його статуті, внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР). У зв’язку із цим виникли деякі запитання.​


Чи потрібно підприємству вносити зміни до ЄДР і додавати ці види діяльності?

При створенні підприємства у його статуті зазвичай прописуються основний та декілька додаткових видів діяльності. Їх кількість законодавством не обмежена. Види діяльності, які здійснює підприємство, зазначаються також в ЄДР (на підставі відомостей із реєстраційної заяви). Проте на практиці не завжди усі види діяльності, указані в статуті підприємства, вносяться до ЄДР. Логічним є запитання: у яких випадках треба обов’яз­ково додавати код КВЕД до ЄДР?

Код виду діяльності не створює прав чи обов’язків для підприємств та організацій, не спричиняє жодних правових наслідків (див. абзац восьмий п. 1 Класифікатора ДК 009:2010).

Суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-які види підприємницької діяльності, окрім тих, що заборонені законом (ч. 1 ст. 19, ст. 43, 44 Господарського кодексу). Зазначення чи незазначення окремих видів діяльності в ЄДР не впливає на можливість особи провадити усі незаборонені види діяльності.

Але є два випадки, коли здійснювані види діяльності підприємству бажано включити до ЄДР.

По-перше, є види господарської діяльності, що підлягають обов’язковому ліцензуванню (на сьогодні їх 32, і усі вони наведені у ст. 7 Закону від 02.03.15 р. № 222-VIII). При здійсненні таких видів діяльности підприємство має вказати їх в ЄДР, адже в іншому разі ліцензію на цей вид діяльності отримати буде проблематично.

По-друге, у зв’язку з призупиненням реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п. 201.16 Податкового кодексу існує ймовірність, що розбіжність між кодами КВЕД, наведеними у таблиці даних платника (додаток 1 до проекту наказу про затвердження Критеріїв ризиків, який оприлюднено на офіційному сайті ДФС), з даними ЄДР може призвести до того, що ДФС не врахує інформацію з такої таблиці і призупинить реєстрацію податкової накладної або розрахунку коригування.

Отже, законодавство не забороняє підприємству займатися видом діяльності, який не зазначено в ЄДР, але для уникнення можливих проблем бажано внести до ЄДР види діяльності, які підлягають ліцензуванню, а також ті, що підприємство вказує в податкових накладних, якщо воно є платником ПДВ.

Як зареєструвати зміни до ЄДР, які стосуються видів діяльності підприємства?

Державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в ЄДР, а також до установчих документів юрособи проводиться суб’єктом держреєстрації за правилами, установленими Законом від 15.05.03 р. № 755-IV (далі – Закон № 755).

Документи, які необхідні для реєстрації, можна подати у паперовій (особисто або надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) або електронній формі (ст. 14 Закону № 755). Такими документами є (ч. 4 ст. 17 Закону № 755):

1. Заповнена реєстраційна заява за формою 3, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5.

2. Документ про сплату адміністративного збору за внесення змін.

Якщо одночасно вносяться зміни до статуту (наприклад, у статуті теж не вказано необхідний вид діяльності), додатково слід подати:

  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юрособи про зміни, що вносяться до ЄДР;
  • установчий документ юрособи в новій редакції – у разі внесення змін до установчого документа.

Усі документи складаються державною мовою.

Якщо документи оформлено правильно, зміни будуть зареєстровані протягом 24 годин.

Скількі коштує внесення змін у види діяльності підприємства?

За держреєстрацію змін до відомостей про юрособу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в ЄДР, за винятком змін до інформації про здійснення зв’язку з юрособою, ст. 36 Закону № 755 передбачено адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб. На сьогодні адмінзбір становить 480 грн. (1 600 грн. х 0,3).

Якщо документи на реєстрацію подаються в електронній формі, то адмінзбір становить 75 % вказаного вище розміру, тобто 360 грн. (480 грн. х 75 %).

Зверніть увагу: сума збору залишається незмінною незалежно від кількості видів діяльності, які вносяться до ЄДР або до статуту.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
03.07.2025
Хто із роботодавців зобов’язаний оновити інформацію в ЄДР не пізніше 13.08.2025?
У зв’язку з набуттям чинності новим законом деякі роботодавці не пізніше 13.08.2025 зобов’язані оновити свої дані в ЄДР. Прочитайте статтю, щоб дізнатися, чи стосується вас ця вимога. У червні 2025 року набув чинності закон, яким змінено окремі правила щодо трудових відносин. Зокрема, це...
13.06.2025
Підприємство збільшило об’єм зберігання пального: чи потрібно вносити зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального?
У статті розглянемо, чи мають суб’єкти господарювання повідомляти орган ДПС про зміну відомостей в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального, якщо вони збільшили об’єм зберігання пального. Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального Ситуація. Підприємст...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
07.07.2025
Підтвердження інвалідності: нові правила, про які треба знати роботодавцям
У червні 2025 року набули чинності чергові нормативні зміни, що стосуються підтвердження інвалідності. У статті ми розглянули, у чому саме полягають ці зміни та які важливі моменти потрібно взяти до уваги роботодавцям таких працівників. Підтвердження працівником свого статусу особи з інвалідністю ма...
03.07.2025
Формування резервів і забезпечень: для кого – обов'язок, а для кого – право?
Із статті ви дізнаєтеся, хто може не створювати резерви та забезпечення та що для цього потрібно зробити. Формування в бухгалтерському обліку резервів і забезпечень – не просте завдання. Хто зобов'язаний їх створювати? Кому дозволено не вдаватися до цієї процедури і тим самим спростити облік? ...
03.07.2025
Хто із роботодавців зобов’язаний оновити інформацію в ЄДР не пізніше 13.08.2025?
У зв’язку з набуттям чинності новим законом деякі роботодавці не пізніше 13.08.2025 зобов’язані оновити свої дані в ЄДР. Прочитайте статтю, щоб дізнатися, чи стосується вас ця вимога. У червні 2025 року набув чинності закон, яким змінено окремі правила щодо трудових відносин. Зокрема, це...
Кращі матеріали