Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи має право підприємство займатися видом діяльності, не вказаним у ЄДР?

19.05.2017

Підприємство є платником ПДВ, при цьому не всі види діяльності, які воно здійснює та які записані в його статуті, внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР). У зв’язку із цим виникли деякі запитання.​


Чи потрібно підприємству вносити зміни до ЄДР і додавати ці види діяльності?

При створенні підприємства у його статуті зазвичай прописуються основний та декілька додаткових видів діяльності. Їх кількість законодавством не обмежена. Види діяльності, які здійснює підприємство, зазначаються також в ЄДР (на підставі відомостей із реєстраційної заяви). Проте на практиці не завжди усі види діяльності, указані в статуті підприємства, вносяться до ЄДР. Логічним є запитання: у яких випадках треба обов’яз­ково додавати код КВЕД до ЄДР?

Код виду діяльності не створює прав чи обов’язків для підприємств та організацій, не спричиняє жодних правових наслідків (див. абзац восьмий п. 1 Класифікатора ДК 009:2010).

Суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-які види підприємницької діяльності, окрім тих, що заборонені законом (ч. 1 ст. 19, ст. 43, 44 Господарського кодексу). Зазначення чи незазначення окремих видів діяльності в ЄДР не впливає на можливість особи провадити усі незаборонені види діяльності.

Але є два випадки, коли здійснювані види діяльності підприємству бажано включити до ЄДР.

По-перше, є види господарської діяльності, що підлягають обов’язковому ліцензуванню (на сьогодні їх 32, і усі вони наведені у ст. 7 Закону від 02.03.15 р. № 222-VIII). При здійсненні таких видів діяльности підприємство має вказати їх в ЄДР, адже в іншому разі ліцензію на цей вид діяльності отримати буде проблематично.

По-друге, у зв’язку з призупиненням реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п. 201.16 Податкового кодексу існує ймовірність, що розбіжність між кодами КВЕД, наведеними у таблиці даних платника (додаток 1 до проекту наказу про затвердження Критеріїв ризиків, який оприлюднено на офіційному сайті ДФС), з даними ЄДР може призвести до того, що ДФС не врахує інформацію з такої таблиці і призупинить реєстрацію податкової накладної або розрахунку коригування.

Отже, законодавство не забороняє підприємству займатися видом діяльності, який не зазначено в ЄДР, але для уникнення можливих проблем бажано внести до ЄДР види діяльності, які підлягають ліцензуванню, а також ті, що підприємство вказує в податкових накладних, якщо воно є платником ПДВ.

Як зареєструвати зміни до ЄДР, які стосуються видів діяльності підприємства?

Державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в ЄДР, а також до установчих документів юрособи проводиться суб’єктом держреєстрації за правилами, установленими Законом від 15.05.03 р. № 755-IV (далі – Закон № 755).

Документи, які необхідні для реєстрації, можна подати у паперовій (особисто або надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) або електронній формі (ст. 14 Закону № 755). Такими документами є (ч. 4 ст. 17 Закону № 755):

1. Заповнена реєстраційна заява за формою 3, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5.

2. Документ про сплату адміністративного збору за внесення змін.

Якщо одночасно вносяться зміни до статуту (наприклад, у статуті теж не вказано необхідний вид діяльності), додатково слід подати:

  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юрособи про зміни, що вносяться до ЄДР;
  • установчий документ юрособи в новій редакції – у разі внесення змін до установчого документа.

Усі документи складаються державною мовою.

Якщо документи оформлено правильно, зміни будуть зареєстровані протягом 24 годин.

Скількі коштує внесення змін у види діяльності підприємства?

За держреєстрацію змін до відомостей про юрособу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в ЄДР, за винятком змін до інформації про здійснення зв’язку з юрособою, ст. 36 Закону № 755 передбачено адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб. На сьогодні адмінзбір становить 480 грн. (1 600 грн. х 0,3).

Якщо документи на реєстрацію подаються в електронній формі, то адмінзбір становить 75 % вказаного вище розміру, тобто 360 грн. (480 грн. х 75 %).

Зверніть увагу: сума збору залишається незмінною незалежно від кількості видів діяльності, які вносяться до ЄДР або до статуту.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
19.11.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за вересень 2025 року
Про документи на підтвердження витрат фізособи на придбання корпоративних прав; про ПДВ-наслідки операції з надання автомобіля у позичку, а також про відсутність у власника підприємства права на оскарження у суді податкового повідомлення-рішення, прийнятого щодо підприємства – у іноді несподів...
18.11.2025
Оренда обладнання з викупом: облік
Підприємство передало в оренду з викупом обладнання. Як відображати в обліку таку операцію – як оперативну оренду чи як фінансовий лізинг? І якими будуть податкові наслідки залежно від формулювань у договорі оренди? Читайте про це у статті. У підприємства, яке надає обладнання в оренду з подал...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
Кращі матеріали