Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Асоціація ОСББ: прийняття та вихід учасників

27.06.2017

До діючої асоціації об'єднань співвласників багатоквартирного житлового будинку (далі – ОСББ) вирішило ввійти ще одне ОСББ. Як прийняти нового учасника? Які для цього потрібно оформити документи? Чи потрібно їх десь реєструвати?

Закон не дає чіткої відповіді на це запитання, але й не забороняє асоціації ОСББ приймати до свого складу нових членів.

Почнемо з того, що рішення увійти в асоціацію приймає ОСББ, яке повинне діяти згідно зі своїм статутом. А в статуті, як правило, зазначено, що такі рішення приймаються вищим органом – зборами учасників ОСББ. Тому перше, що потрібно зробити, – скликати загальні збори самого ОСББ. На цих зборах мешканці повинні проголосувати за вступ до обраної асоціації. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості співвласників. Рішення оформляється протоколом. Протокол підписується головою ОСББ і разом із заявою передається в асоціацію.

Далі асоціація проводить свої загальні збори, на яких голосують за прийняття ОСББ до свого складу. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості учасників асоціації. Це рішення також оформляється протоколом зборів учасників асоціації.

Прийняття нового учасника в асоціацію вимагає внесення змін до статуту. Статут асоціації викладається в новій редакції, потім проводиться держреєстрація таких змін (за правилами, установленими Законом від 15.05.03 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань»). Після цього ОСББ уважається прийнятим в асоціацію.

ОСББ хоче вийти з асоціації. Як це правильно оформити?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
17.03.2025
Які документи потрібно оформити під час продажу основних засобів?
Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документами слід оформити цю операцію? Практична ситуація Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документ...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
02.06.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
Кращі матеріали