Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Гарантійний ремонт у ЗЕД: пред'явлення претензії

Із цієї статті ви дізнаєтеся:

  • протягом якого часу можна пред'явити претензії при виявленні недоліків у придбаному товарі;
  • як правильно скласти претензію на неякісний товар.

Що можна зробити на практиці: скористатися нашими рекомендаціями щодо складання розділів ЗЕД-контракту, які стосуються гарантійних зобов'язань і претензійного порядку врегулювання спорів, що допоможе упередити спори з контрагентом.

Укладаючи ЗЕД-контракт, сторони мають право визначити, правом якої країни регулюватимуться їх договірні відносини (ст. 6 Закону від 16.04.91 р. № 959-XII, далі – Закон № 959). Якщо в договорі цього не зазначити, тоді застосовуватиметься право країни місцезнаходження продавця – для договорів купівлі-продажу (ст. 44 Закону від 23.06.05 р. № 2709-IV). Для вивчення законодавства країни контрагента-нерезидента може знадобитися чимало часу, тому доцільно вибрати право України. У зв'язку із цим у консультації розглянемо гарантійні зобов'язання в рамках українського законодавства.

У п. 1 Положення, затвердженого наказом Мінекономіки з питань європейської інтеграції від 06.09.01 р. № 201, визначено істотні умови, які повинен містити ЗЕД-контракт і без яких він може бути визнаний недійсним у судовому порядку. Одним з обов'язкових розділів такого контракту є розділ «Кількість та якість товару (надання послуг)». У ньому залежно від номенклатури зазначаються: одиниця виміру товару, прийнята для товарів такого виду (у тоннах, кілограмах, штуках тощо), його загальна кількість та якісні характеристики. При складанні цього розділу слід керуватися ст. 673 Цивільного кодексу (далі – ЦК) та ст. 268 Господарського кодексу (далі – ГК).

На практиці суб'єкти ЗЕД прописують питання гарантії якості товарів і гарантійні зобов'язання в розділі «Додаткові умови», беручи до уваги при цьому вимоги:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали