Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Корпоративна платіжна картка на підприємстві

Корпоративна платіжна картка (далі – КПК) – зручний інструмент для розрахунків підприємства. Її використання дозволяє відмовитися від частих поїздок у банк за готівковими коштами для ведення господарської діяльності, а в певних випадках – взагалі відмовитися від чекової книжки. У консультації розглянемо основні правила та особливості розрахунків за допомогою КПК.

КПК – це платіжна картка, призначена для користування коштами підприємства (підприємця). Вона оформляється тільки суб'єктам господарювання (п. 2 розд. II Положення № 705).

Зазначимо, що будь-яка платіжна картка (пластикова або в іншому вигляді) є електронним платіжним засобом (далі – ЕПЗ) (п. 1.27 Закону № 2346). Вона емітується (випускається) банком і служить для ініціювання переказу коштів із рахунка платника або відповідного рахунка банку з метою:

  • оплати вартості товарів і послуг;
  • перерахування коштів зі своїх рахунків на рахунки інших осіб;
  • отримання готівки в касах банків і через банкомати;
  • здійснення інших операцій, передбачених відповідним договором.

Які операції можна здійснювати за допомогою КПК?

За допомогою КПК підприємство може виконувати практично всі операції за своїм поточним рахунком, передбачені договором із банком (п. 8.1 Інструкції № 492).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
09.10.2025
Виплата зарплати готівкою з 1 жовтня 2025 року: як округлювати?
У статті розглянуто, як роботодавцям вирішити проблему вилучення з обігу монети номіналом 10 копійок та як уникнути використання такої монети під час виплати зарплати готівкою. У жовтні НБУ розпочав вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок. Тож у роботодавців виникають запитання в разі виплати з...
08.10.2025
В якому періоді ПДВ із розблокованої податкової накладної можна включити до податкового кредиту?
У цій статті розповімо, в якому періоді після розблокування податкової накладної суму ПДВ можна включити до податкового кредиту. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, відповідальність Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, в...
Кращі матеріали