Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зберігання товару замість оренди складу: економія без ризику

У чому полягає проблема: підприємець-єдинник має нежитлове приміщення великої площі, яке планує здавати в оренду. При цьому Податковим кодексом (далі – ПК) для єдинників установлено певні обмеження за розміром площі, що здається. Порушиш норми ПК – розпрощаєшся з єдиним податком (далі – ЄП).

Чим допоможе ця стаття: ми підкажемо, як вийти із ситуації без ризику і з певною податковою вигодою як для орендаря, так і для орендодавця.

Досить часто підприємства, які займаються оптовою торгівлею товарами, стикаються з необхідністю зберігати ці товари якийсь час на складі. А так уже склалося в Україні, що багато нежитлових приміщень знаходяться у власності фізичних осіб. І перше, що спадає на думку: треба укласти з фізособою договір оренди приміщення під склад.

Але чи так це просто і чи не буде це дуже «дорого» для підприємства за податками? Може, слід пошукати альтернативу? Таку, щоб також давала витрати підприємству, але дозволила б обійти деякі податкові та інші обмеження, властиві договору оренди нерухомості.

Взаємовідносини сторін за договором оренди регулюються ст. 759–826 Цивільного кодексу (далі – ЦК) та ст. 283–292 Господарського кодексу (далі – ГК). Нагадаємо коротко основні моменти:

  • за договором оренди орендодавець передає орендареві майно в тимчасове користування за плату і на певний строк;
  • об'єктом оренди може бути нерухомість у вигляді окремої будівлі (приміщення) або її частини;
  • договір оренди укладається в письмовій формі, а якщо він укладений на строк три роки і більше, то підлягає нотаріальному посвідченню (ст. 793 ЦК). Право оренди нерухомого майна на строк три роки і більше підлягає також і держреєстрації (ст. 794 ЦК). Тому на практиці зазвичай договір укладають у письмовій формі на строк до трьох років;
  • істотними умовами договору оренди є, зокрема, об'єкт і строк оренди, розмір орендної плати тощо;
  • право передати нерухомість в оренду має її власник або особа, якій належать майнові права на таку нерухомість (наприклад, на підставі договору позики, оренди тощо);
  • в оренду нерухомість передається орендареві за актом приймання-передачі, а після закінчення (розірвання) договору орендар на підставі такого самого акта повертає нерухомість орендодавцеві;
  • після того як договір оренди укладено, приміщення отримано в оренду, орендар самостійно використовує його в своїй госпдіяльності. Зокрема, складує там товар, здійснює передпродажну підготовку товару тощо. Орендодавець ніякої участі в цьому не бере.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
03.04.2025
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
21.03.2025
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Кращі матеріали