Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зберігання товару замість оренди складу: економія без ризику

У чому полягає проблема: підприємець-єдинник має нежитлове приміщення великої площі, яке планує здавати в оренду. При цьому Податковим кодексом (далі – ПК) для єдинників установлено певні обмеження за розміром площі, що здається. Порушиш норми ПК – розпрощаєшся з єдиним податком (далі – ЄП).

Чим допоможе ця стаття: ми підкажемо, як вийти із ситуації без ризику і з певною податковою вигодою як для орендаря, так і для орендодавця.

Досить часто підприємства, які займаються оптовою торгівлею товарами, стикаються з необхідністю зберігати ці товари якийсь час на складі. А так уже склалося в Україні, що багато нежитлових приміщень знаходяться у власності фізичних осіб. І перше, що спадає на думку: треба укласти з фізособою договір оренди приміщення під склад.

Але чи так це просто і чи не буде це дуже «дорого» для підприємства за податками? Може, слід пошукати альтернативу? Таку, щоб також давала витрати підприємству, але дозволила б обійти деякі податкові та інші обмеження, властиві договору оренди нерухомості.

Взаємовідносини сторін за договором оренди регулюються ст. 759–826 Цивільного кодексу (далі – ЦК) та ст. 283–292 Господарського кодексу (далі – ГК). Нагадаємо коротко основні моменти:

  • за договором оренди орендодавець передає орендареві майно в тимчасове користування за плату і на певний строк;
  • об'єктом оренди може бути нерухомість у вигляді окремої будівлі (приміщення) або її частини;
  • договір оренди укладається в письмовій формі, а якщо він укладений на строк три роки і більше, то підлягає нотаріальному посвідченню (ст. 793 ЦК). Право оренди нерухомого майна на строк три роки і більше підлягає також і держреєстрації (ст. 794 ЦК). Тому на практиці зазвичай договір укладають у письмовій формі на строк до трьох років;
  • істотними умовами договору оренди є, зокрема, об'єкт і строк оренди, розмір орендної плати тощо;
  • право передати нерухомість в оренду має її власник або особа, якій належать майнові права на таку нерухомість (наприклад, на підставі договору позики, оренди тощо);
  • в оренду нерухомість передається орендареві за актом приймання-передачі, а після закінчення (розірвання) договору орендар на підставі такого самого акта повертає нерухомість орендодавцеві;
  • після того як договір оренди укладено, приміщення отримано в оренду, орендар самостійно використовує його в своїй госпдіяльності. Зокрема, складує там товар, здійснює передпродажну підготовку товару тощо. Орендодавець ніякої участі в цьому не бере.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
03.04.2025
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
21.03.2025
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Кращі матеріали