Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Умовний продаж та ПДВ: перше знайомство

Бухгалтерам, які вже давно працюють із ПДВ, добре відомо, що таке «умовний продаж» та які його особливості. А тим, хто вперше зіткнувся з ПДВ, ця стаття стане у пригоді.

ПДВ – це податок, який має певні особливості: реально його сплачує кінцевий споживач, але до бюджету перераховує продавець (хоча цей продавець і є особою, яка сплачує штраф, якщо податок вчасно не перераховано до бюджету).

Фактично кожен платник ПДВ сплачує до бюджету податок, що визначається від суми (бази оподаткування), за якою такий платник продає товари/послуги. Тобто якщо сума без ПДВ становить 100 грн., а ставка ПДВ – 20 %, то платник ПДВ сплачує податок у сумі 20 грн.

«Стривайте, а як же податковий кредит? Хіба ми його не враховуємо?» – запитаєте ви.

Враховуємо. Але ви вже сплатили цей ПДВ під час придбання товарів/послуг, які були використані вами для продажу (уже вашим покупцям) товарів/послуг. Проте суму, яку ви сплатили постачальнику, до бюджету перераховує саме він, а не ви.

Тому ця сума й називається «податковий кредит». Здається, що податковий кредит зменшує податкові зобов’язання, але фактично він лише змінює особу, яка перераховує ПДВ до бюджету (і в разі несвоєчасного перерахування сплачує штраф). І суто психологічно створюється уявлення, що сума податку, яку платник ПДВ перераховує до бюджету, менша ніж її реально сплачено (деяким платникам, дійсно, психологічно легше заплатити ПДВ у складі ціни постачальника, ніж перерахувати до бюджету). Тому деякі посадові особи органів ДФС і називають податковий кредит пільгою (мовляв, він зменшує суму сплати податку до бюджету), але фактично бюджет ніычого не втрачає від наявності податкового кредиту.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
27.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
03.04.2025
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
21.03.2025
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Кращі матеріали