• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Як банк приймає рішення, чи працюватиме він з вами

Ольга Целуйко

20.06.2017 115 0 1

Фінансовий моніторинг клієнтів проводиться з метою мінімізувати ризики роботи самого банку. А ще такий моніторинг дозволяє своєчасно інформувати Державну службу фінмоніторингу (далі – Держфінмоніторинг) про неблагонадійних клієнтів для вживання відповідних заходів.

На виконання вимог Закону від 14.10.14 г № 1702-VII постановою Правління НБУ від 26.06.15 р. № 417 затверджене Положення про здійснення банками фінансового моніторингу (далі – Положення № 417). Цей документ установлює, зокрема:

  • порядок ідентифікації, верифікації вивчення клієнтів;
  • порядок аналізу, виявлення і реєстрації фінансових операцій;
  • порядок зупинки, відновлення фінансових операцій і виконання рішень Держфінмоніторингу.

У додатках до Положення № 417 містяться анкети для клієнтів банків – юридичних і фізичних осіб. Зі змісту анкет випливає, що крім стандартних відомостей про суб'єктів господарювання при укладенні договору на обслуговування банки зажадають також від потенційного клієнта інформацію, що дозволяє оцінити його репутацію, установити джерела походження коштів. І за результатами аналізу наданих даних установлять клієнтові відповідний рівень ризику. Банк також проведе оцінку відповідності фінансових операцій клієнта його фінансовому стану (наприклад, за даними Балансу і Звіту про фінансові результати). Причому в разі виявлення фінансових операцій, які не відповідають фінансовому стану (клієнт діє з розмахом, не по коштах), в анкеті зазначаються результати вжитих заходів із з'ясування джерел походження додаткових коштів. Дані, отримані від клієнта, далі постійно «моніторяться», розглядаються в динаміці (порівняно з попередніми періодами).

Відповідаючи на численні запитання банків про те, де їм шукати інформацію про клієнтів, крім тієї, яку вони подають про себе самі, заповнюючи анкети, регулятор оприлюднив список сайтів, де можна знайти додаткову інформацію про клієнтів (лист НБУ від 17.05.17 р. № 25-0008/35441). Від себе додам: не полінуйтеся знайти цей лист в електронному вигляді, щоб вам були доступні посилання на різні інтернет-ресурси, перелічені в листі. Там ви зможете пошукати інформацію про ваших контрагентів – як позитивну, так і негативну, що, безумовно, допоможе в роботі.

Постановою Правління НБУ від 25.05.17 р. № 42 уточнено порядок перевірки банками благонадійності клієнтів. Розповімо про деякі зміни і нововведення.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали