Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Що треба робити, коли рішення ДФС за скаргою направлене платникові податків із запізненням

Ситуація: платник податків подав до вищого органу ДФС скаргу, у якій наполягав на скасуванні податкового повідомлення-рішення (далі – ППР), прийнятого податковою інспекцією. Розглянувши скаргу, орган ДФС відмовив у її задоволенні, залишивши ППР без змін. Прийняте за скаргою рішення орган ДФС направив платникові податків із запізненням, тобто пізніше строку, установленого п. 56.9 Податкового кодексу (далі – ПК). Платник податків, керуючись цією ж нормою ПК, визнав свою скаргу задоволеною, а оспорене ним ППР – скасованим.

У чому проблема: податкова інспекція, керуючись рішенням вищого органу ДФС про відмову в задоволенні скарги, вимагає, щоб платник податків погасив суму грошового зобов'язання, зазначену в ППР.

Давайте з'ясуємо, хто ж має рацію в цій ситуації. Платник податків, який орієнтується на норму п. 56.9 ПК, чи ДПІ, яка спирається на рішення органу ДФС, що розглянув скаргу? Для цього відповімо на ряд запитань.

У які строки орган ДФС зобов'язаний направити платникові податків рішення, прийняте за його скаргою?

Правила розгляду скарг платників податків на податкові повідомлення-рішення встановлені ст. 56 ПК і Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 21.10.15 р. № 916 (далі – Порядок № 916).

Орган ДФС, що розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти за такою скаргою мотивоване рішення і направити його платникові податків поштою з повідомленням про вручення або передати під розписку протягом 20 календарних днів (далі – к. д.), що настають за днем отримання скарги (п. 56.8 ПК, п. 2 розд. VII Порядку № 916).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали