З моменту отримання квитанції № 1 податкова звітність вважається поданою
Сторони спору
Позивач – товариство з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ); Відповідач – МГУ ДФС ЦООВП (далі – ЦООВП).
Обставини справи
30.04.15 р. ТОВ подало до контролюючого органу звіт про контрольовані операції за 2014 рік в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку за допомогою ПЗ М.Е.Dос. У відповідь воно отримало квитанцію № 1, яка засвідчує одержання звіту контролюючим органом 30.04.15 р. Проте 05.05.15 р. ТОВ отримало квитанцію № 2, де було зазначено: «Помилка – документ в електронному вигляді не відповідає затвердженому формату (стандарту) через відсутність заявлених у пакеті пов’язаних документів (порушено цілісність пакета)». 06.08.15 р. ТОВ повторно подало звіт. При цьому окремим листом воно нагадало, що вже подавало звіт, який, як і весь пакет документів, був прийнятий, що підтверджується квитанцією № 1. Однак лист був проігнорований, а ТОВ за наслідками позапланової невиїзної перевірки згідно із ППР було нараховано штрафні санкції за несвоєчасне подання звіту.
ТОВ звернулося до суду першої інстанції з позовом, в якому просило звіт визнати таким, що поданий своєчасно, а ППР, надіслане контролюючим органом, – нечинним. Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.12.15 р. позов задоволено. Не погодившись із цим судовим рішенням, ЦООВП звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати оскаржувану постанову, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
Позиції сторін
Позивач (ТОВ). Звіт було подано своєчасно, тобто до 30.04.15 р., що підтверджується квитанцією № 1, а повторне подання звіту спричинено винятково помилкою серверу ДФС, про яку товариство дізналося з отриманої квитанції № 2 після спливу граничного строку подання звіту.
Відповідач (ЦООВП). ДФС діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На чиєму боці суд
ППР, згідно з яким до Позивача застосовано штрафні санкції, визнано протиправним та скасовано, а позов задоволено (Ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 26.04.16 р., ЄДРСР, реєстр. № 57490691)*.
Аргументи суду
Податковим органом отримано звітність в електронному вигляді та направлено Позивачу квитанцію № 1, в якій зазначено, що документ збережено на центральному рівні та буде оброблено в складі пакета пов’язаних документів.
Квитанцією № 2 Позивача було повідомлено про неприйняття документів у зв’язку з виявленими помилками, а саме: пакет не прийнято через порушення цілісності (відсутність заявлених у пакеті пов’язаних документів).
Відповідач не надав доказів на підтвердження правомірності дій щодо неприйняття податкових документів, поданих ТОВ.
Висновок
Перевірка цілісності пакета документів відбувається до направлення квитанції № 1. Якщо надалі платник податків отримує квитанцію № 2, саме фіскальний орган повинен довести, у чому полягає порушення (у даному випадку – порушення цілісності пакета документів)**.
________
Коментарі до матеріалу
Відсортовано: по часу за популярністю
Всього коментарів 1