Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Від чого залежить розмір штрафних санкцій по ПДФО

11.03.2019 246 0 0

Сторони спору

Позивач – підприємство, відповідач – орган ДФС.

Обставини справи

Податковим органом була проведена виїзна планова перевірка підприємства з питань дотримання податкового законодавства за період із 01.01.13 р. по 30.06.16 р. За результатами перевірки був складений акт, у якому перевіряючі зафіксували такі порушення:

1) при виплаті зарплати не був своєчасно перерахований до бюджету ПДФО, у т. ч. у 2013-му, 2014-му, 2015-му і 2016 році (пп. 168.1.2, пп. «а» п. 171.2 Податкового кодексу, далі – ПК);

2) при виплаті зарплати не був своєчасно перерахований до бюджету військовий збір (далі – ВЗ), у т. ч. 2014-му, 2015-му і 2016 році (п. 161 підрозд. 10 розд. XX ПК).

За результатами перевірки органом ДФС було прийняте податкове повідомлення-рішення (далі – ППР). Згідно з ППР підприємству нараховано штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгодженого зобов'язання з ПДФО і ВЗ на підставі ст. 127 ПК.

Підприємство вирішило оскаржити ППР у суді. Постановою окружного суду позивачеві в задоволенні адміністративного позову було відмовлено. А от адміністративний суд прийняв сторону позивача та скасував ППР.

Орган ДФС, не погодившись із рішенням апеляційного суду, подав касаційну скаргу.

Позиція сторін

Позивач. Заперечень на касаційну скаргу не подавав.

Відповідач. Просить скасувати рішення апеляційного суду та залишити чинною постанову окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2017 року. На думку відповідача, апеляційний суд дійшов помилкового висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача, неправильно оцінив додані до справи докази та неправильно застосував при цьому норми матеріального і процесуального права.

На чиєму боці суд

Касаційна скарга органу ДФС була задоволена (постанова ВСУ від 31.07.18 р., ЄДРСР, реєстр. № 75673665.

Аргументи суду

1. У разі невиплати нарахованого доходу на користь громадян і несплати утриманого податку податковий агент повинен нести відповідальність, визначену ст. 127 ПК. Даною статтею встановлено відповідальність:

  • за ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків – у вигляді штрафу в розмірі 25 % суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету;
  • за ті самі дії, учинені повторно протягом 1 095 днів – у вигляді штрафу в розмірі 50 % суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету;
  • за дії, передбачені абзацом першим, учинені протягом 1 095 днів втретє і більш – у вигляді штрафу в розмірі 75 % суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

2. У разі виявлення під час однієї перевірки податкового агента декількох фактів ненарахування (неутримання, несплати) сум податку при виплаті доходу на користь громадян застосовуються збільшені розміри штрафних санкцій, передбачених ст. 127 ПК. При цьому розмір штрафу залежить від кількості вчинених податкових правопорушень.

Висновок

Статтею 127 ПК установлено штрафи саме за несплату (неперерахування) податків до або під час виплати доходу фізособі, у тому числі податковим агентом. Причому розмір штрафних санкцій за це порушення залежить не від часу затримки сплати, як передбачено ст. 126 ПК, а від кількості таких порушень, допущених протягом певного часу, як зазначено в ст. 127 ПК. Суть порушення полягає в тому, що нарахування, сплата або утримання податку не відбулося до або в момент виплати доходу.

Збільшений штраф у розмірі 50 % і 75 % суми податку застосовується на підставі ст. 127 ПК, якщо такі порушення були допущені платником податків протягом 1 095 днів неодноразово. Навіть якщо ці порушення були виявлені контролюючим органом за результатами однієї перевірки

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали