Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Облік ПДВ за гарантійними зобов'язаннями: 6 типових ситуацій

Акценти цієї статті: порядок обкладення ПДВ таких операцій, як:

  • гарантійна заміна бракованого товару (у т. ч. і в разі, коли новий товар відрізняється за вартістю від бракованого);
  • повернення бракованого товару;
  • гарантійний ремонт.

Гарантійна заміна товару без зміни вартості

При гарантійній заміні покупець повертає постачальникові або виробникові раніше придбаний бракований товар, а натомість отримує такий самий без браку. Розглянемо, як вести облік ПДВ при гарантійній заміні неякісного товару на прикладі двох ситуацій.

Ситуація 1
Покупці – суб’єкти господарювання

Підприємство – платник ПДВ продає обладнання. Покупцями є суб’єкти господарювання (платники і неплатники ПДВ). Чи потрібно підприємству оформляти розрахунок коригування (далі – РК) при гарантійній заміні неякісного обладнання, яке було оплачене покупцем, коли покупець – платник ПДВ і неплатник ПДВ?

Уважаємо, що ця ситуація має два варіанти рішення.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали