Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості перерахунку оподатковуваних ПДВ-операцій – 2016

28.12.2016

Закінчується 2016 рік. Для платників податку на додану вартість, які в своїй діяльності здійснюють одночасно оподатковувані і неоподатковувані операції, це означає настання необхідності проведення перерахунку частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях.

Нагадаємо, такий перерахунок проводиться щорічно, але останні три роки порядок його проведення щоразу містить певні особливості. Так, у 2014 році платникам доводилося коригувати податковий кредит, тобто в залежності від того, як за рік змінилася частка обсягу оподатковуваних операцій, збільшувалася або зменшувалася сума податку на додану вартість (далі – ПДВ), включена протягом року до складу податкового кредиту. У 2015 році у зв’язку із кардинальними змінами в порядку формування податкового кредиту, які були запроваджені з 1 липня 2015 року, перерахунок довелося проводити в два етапи, окремо за перше півріччя і окремо – за друге. Як бути з перерахунком у цьому році, коли його робити, де в податковій декларації з ПДВ його результати мають бути відображені, розглянемо в цій статті.

Загальні положення

З урахуванням змін, унесених до ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПК) Законами України від 28.12.14 р. № 71-VІІІ (далі – Закон № 71) та від 16.07.15 р. № 643-VІІІ (далі – Закон № 643), з 1 липня 2015 року податковий кредит звітного періоду формується платником податку із сум ПДВ, нарахованих (сплачених) при придбанні товарів/послуг незалежно від напряму їх використання (в оподатковуваних чи неоподатковуваних операціях).

Тобто до складу податкового кредиту включаються всі суми ПДВ, нараховані (сплачені) постачальникам при придбанні товарів/послуг, а також до бюджету при імпорті товарів, незалежно від напрямку подальшого використання придбаних товарів/послуг чи імпортованих товарів.

Доречно нагадати, що згідно з правилами формування податкового кредиту підставою для його формування є зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкова накладна, належним чином оформлена митна декларація, один із документів, перерахованих в п. 201.10 ПК, який, як передбачено цим пунктом, дає можливість платнику сформувати податковий кредит без зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
12.05.2025
Питання про ПДВ: огляд листа ДПС
ДПС у свіжому листі надала важливі роз’яснення щодо ПДВ – строки для відображення податкового кредиту, облік заблокованих податкових накладних і штрафи за можливі порушення. Ми зібрали головне, щоб ви уникнули помилок і втрат! У листі від 02.05.2025 № 461/2/99-00-24-01-01-02 (далі &ndash...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали
Центр сповіщень