Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Нерезидент повернув товар: митне оформлення та облік

08.04.2019 490 0 0

Енциклопедія валютних операцій – 2019

Резидент експортував товар, а нерезиденту він не підійшов. У якому митному режимі оформити повернення товару нерезидентом, як відобразити операції в обліку та як у цьому випадку здійснюється валютний контроль, розповімо в консультації.

Підстави для повернення товарів можуть бути різними. Зазвичай вони прописуються в ЗЕД-контракті. Якщо підстави в ньому не відображено, потрібно керуватися загальними нормами права. У контракті може бути також передбачене законодавство країни, яким сторони будуть користуватися для врегулювання спірних ситуацій. Якщо цього не вказати, тоді для договорів купівлі-продажу повинне застосовуватися право країни продавця (ч. 2, 3 ст. 32, ст. 44 Закону № 2709). У нашому випадку це Україна.

Отже, якщо спеціальних домовленостей у контракті немає, то відповідно до українського ЦК покупець може повернути товар, зокрема, у таких випадках:

  • якщо приналежності товару або документи, що стосуються товару, не передані продавцем у встановлений строк (ч. 2 ст. 666);
  • якщо продавець передав покупцю меншу кількість товару, ніж це встановлено договором (ч. 1 ст. 670);
  • якщо продавець передав товар в асортименті, що не відповідає умовам договору (ч. 1 ст. 672);
  • якщо продавець передав товар неналежної якості з істотними недоліками (ч. 2 ст. 678);
  • якщо виготовлювач товару відповідно до закону відкликає його в покупця (ст. 6811);
  • якщо продавець передав недоукомплектований товар і в розумний строк його не доукомплектував (ч. 2 ст. 684);
  • на вимогу продавця, якщо покупець прострочив його оплату (ч. 2 ст. 697).

Як бачимо, причин може бути багато, але найчастіше підставою для повернення є неналежна якість товару.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали