Нерезидент повернув товар: митне оформлення та облік
Енциклопедія валютних операцій – 2019
Резидент експортував товар, а нерезиденту він не підійшов. У якому митному режимі оформити повернення товару нерезидентом, як відобразити операції в обліку та як у цьому випадку здійснюється валютний контроль, розповімо в консультації.
Підстави для повернення товарів можуть бути різними. Зазвичай вони прописуються в ЗЕД-контракті. Якщо підстави в ньому не відображено, потрібно керуватися загальними нормами права. У контракті може бути також передбачене законодавство країни, яким сторони будуть користуватися для врегулювання спірних ситуацій. Якщо цього не вказати, тоді для договорів купівлі-продажу повинне застосовуватися право країни продавця (ч. 2, 3 ст. 32, ст. 44 Закону № 2709). У нашому випадку це Україна.
Отже, якщо спеціальних домовленостей у контракті немає, то відповідно до українського ЦК покупець може повернути товар, зокрема, у таких випадках:
- якщо приналежності товару або документи, що стосуються товару, не передані продавцем у встановлений строк (ч. 2 ст. 666);
- якщо продавець передав покупцю меншу кількість товару, ніж це встановлено договором (ч. 1 ст. 670);
- якщо продавець передав товар в асортименті, що не відповідає умовам договору (ч. 1 ст. 672);
- якщо продавець передав товар неналежної якості з істотними недоліками (ч. 2 ст. 678);
- якщо виготовлювач товару відповідно до закону відкликає його в покупця (ст. 6811);
- якщо продавець передав недоукомплектований товар і в розумний строк його не доукомплектував (ч. 2 ст. 684);
- на вимогу продавця, якщо покупець прострочив його оплату (ч. 2 ст. 697).
Як бачимо, причин може бути багато, але найчастіше підставою для повернення є неналежна якість товару.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року