Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи нараховується ЄСВ на суму лікарняних, виплачених після звільнення працівника?


Працівник підприємства захворів у день свого звільнення. Лікарняні були нараховані і виплачені йому після звільнення, коли працедавець вже не був його страхувальником. Чи є сума лікарняних у цьому випадку базою для нарахування ЄСВ?


Застраховані особи (працівники) мають право на матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності в період роботи, включаючи час випробувального терміну і день звільнення (ст. 19 Закону від 23.09.99 р. № 1105-XIV, далі – Закону № 1105). Підставою для призначення допомоги з тимчасової непрацездатності є виданий в установленому порядку листок непрацездатності (ст. 31 Закону № 1105). Оплата перших п’яти днів хвороби здійснюється за рахунок працедавця (ст. 22 Закону № 1105). Оскільки в нашому випадку працівник захворів у день звільнення, перші п’ять днів оплачує працедавець.

Порядок нарахування і сплати ЄСВ регулюється Законом від 08.07.10 р. № 2464-VI. Згідно зі ст. 4 цього Закону платниками ЄСВ є, зокрема, працедавці (підприємства, установи, організації, фізособи, які використовують найману працю) і органи, які виплачують допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю застрахованим особам. Загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню підлягають особи, які працюють за трудовим договором (контрактом) (ст. 253 КЗпП).

Після звільнення працівника підприємство не є його страхувальником, а значить, не є і платником ЄСВ щодо доходів звільненого. Тому суми допомоги з тимчасової непрацездатності, нараховані і виплачені особам після їх звільнення, не є базою для нарахування ЄСВ. Такої ж думки дотримуються і контролюючі органи (ЗІР, категорія 301.04.01).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
14.07.2025
Чи сплачувати податок на репатріацію з доходу нерезидента від реклами?
У статті розглянуто такі питання: чи сплачувати податок на репатріацію з доходів нерезидента від реклами; чи потрібно буде виправити помилку минулих періодів щодо оподаткування нерезидентського доходу від реклами; як це зробити, якщо в додатку ПН уже немає відповідного рядка. Суть проблеми. Додаток ...
14.07.2025
Нова декларація з податку на прибуток: за якою формою подавати за півріччя та за три квартали 2025 року?
У статті з’ясовуємо, за якою формою потрібно звітувати за півріччя 2025 року, а за якою – за три квартали, а також наводимо рекомендації податківців з цього питання. Зміни в декларації з податку на прибуток – звичне явище. Адже, як тільки коригують правила оподаткування, це очікува...
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
Кращі матеріали