Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Коли та як складається зведена ПН

Розглянемо ситуації, у яких потрібно (або можна) складати зведені податкові накладні (далі – ПН), а також розповімо про особливості їх заповнення.

Зведені ПН згідно з п. 198.5, 199.1 ПК

Майте на увазі! Для нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 198.5, 199.1 ПК складаються тільки зведені ПН.

Податкові зобов'язання згідно з п. 198.5, 199.1 ПК нараховуються у випадку, коли платник ПДВ придбавав (виготовляв) товари (послуги), необоротні активи, продукцію власного виробництва для використання або почав використовувати повністю або частково в операціях, які:

  • не є об'єктом обкладення ПДВ відповідно до ст. 196 ПК або коли місце постачання товарів (послуг) визначене за межами митної території України згідно зі ст. 186 ПК. Виняток: операції, передбачені пп. 196.1.7 ПК (реорганізація). У цьому випадку податкові зобов'язання згідно з п. 198.5, 199.1 ПК не нараховуються;
  • звільнені від обкладення ПДВ на підставі ст. 197, підрозд. 2 розд. ХХ ПК, міжнародних договорів. Виняток: операції, передбачені пп. 197.1.28 ПК (постачання товарів (послуг) у частині суми на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами у вигляді виробничої дотації з бюджету); п. 197.11 ПК (постачання товарів (послуг) у рамках міжнародної технічної або гуманітарної допомоги). У цих випадках податкові зобов'язання згідно з п. 198.5, 199.1 ПК не нараховуються;
  • не є господарською діяльністю платника ПДВ. Виняток: випадки, передбачені п. 189.9 ПК (операції з ліквідації основних засобів). У цих випадках податкові зобов'язання на підставі п. 198.5 ПК не нараховуються;
  • здійснюються платником ПДВ у межах свого балансу: передача товарів для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих.

Зверніть увагу! Податкові зобов’язання згідно з п. 198.5 ПК не нараховуються, якщо товари (послуги) були придбані їх покупцем без ПДВ (наприклад, у неплатника ПДВ). Якщо платник ПДВ не мав права відображати податковий кредит, наприклад, через зупинення реєстрації ПН, податкові зобов’язання слід нарахувати в періоді, коли в нього з’явиться можливість відобразити податковий кредит (наприклад, у періоді реєстрації ПН) (ЗІР, категорія 101.06).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
12.05.2025
Питання про ПДВ: огляд листа ДПС
ДПС у свіжому листі надала важливі роз’яснення щодо ПДВ – строки для відображення податкового кредиту, облік заблокованих податкових накладних і штрафи за можливі порушення. Ми зібрали головне, щоб ви уникнули помилок і втрат! У листі від 02.05.2025 № 461/2/99-00-24-01-01-02 (далі &ndash...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали