Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Лікарняні: розраховуємо, звітуємо та оподатковуємо

27.02.2017

Розглянемо алгоритм дій з нарахування допомоги з тимчасової втрати працездатності (далі – допомога), крім допомоги по вагітності та пологах (про неї читайте «Декретні: розраховуємо, звітуємо та оподатковуємо»), починаючи від моменту отримання бухгалтером лікарняного до звітування про операції з виплати допомоги. Отже, розглянемо детально кожний етап.

Підставою для нарахування допомоги є листок непрацездатності (далі – ЛН), зразок та технічний опис якого, а також інструкція щодо його заповнення затверджені Наказом № 532 (ч. 1 ст. 31 Закону № 1105).

Перед тим як приступити до нарахування допомоги, бухгалтер має впевнитися в тому, що перша та друга частини ЛН заповнені табельником та відділом кадрів відповідно. При цьому табельник заносить інформацію, користуючись відмітками в табелі обліку робочого часу, згідно з якими дні непрацездатності позначаються літерами «ТН».

Кадровики мають навести в ЛН важливу інформацію про страховий стаж працівника – він знадобиться для визначення відсотка, який буде враховуватися при обчисленні суми допомоги. Відомості про страховий стаж містяться в Довідці за формою № ОК-7 (додаток 2 до Положення № 10-1), яку працівник подає роботодавцю.

Конкретний розмір відсотка для працівника, що хворів, наводиться і в Протоколі засідання комісії із соціального страхування підприємства (рішення уповноваженого) (додаток до Положення № 25), якщо вона приймає рішення про призначення допомоги (ч. 3 ст. 30 Закону № 1105).

Разом з тим за наявності підстав, передбачених ст. 23 Закону № 1105, комісія може й відмовити в призначенні допомоги. Тому бухгалтер повинен мати такий протокол. Його дані заносяться комісією до частини третьої зворотного боку ЛН.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
26.05.2025
Надання матеріальної допомоги у натуральній формі: облік та оподаткування
У статті розглянуто, як підприємству відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з надання матеріальної допомоги працівникові у випадку, коли в рахунок такої допомоги передано будівельні матеріали. Ситуація. Працівник будівельного підприємства написав заяву про надання йому разової ...
06.05.2025
Чи треба сплачувати екологічний податок за тимчасове зберігання відходів – акумуляторів, шин?
Здавалося б, питання не нове, уже давно поставлено крапку в ньому – важлива наявність договору на утилізацію. Але змінилася позиція ДПС! На думку контролерів, навіть тимчасове зберігання загрожує екоподатком…Приведемо роз’яснення податківців та надамо контраргументи та рекомендаці...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
03.06.2025
Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: облік у роботодавця
У статті розглянуто, як підприємству-роботодавцю отримати компенсацію витрат на облаштування робочого місця для особи з інвалідністю та як відобразити суму компенсації в обліку. Як відомо, з другої половини 2023 року в Україні діє програма, яка дає змогу роботодавцям отримати компенсацію витрат на о...
Кращі матеріали