Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як повернути надмірно сплачену суму ЄСВ

Практична ситуація

Підприємець помилково сплатив до бюджету більшу суму ЄСВ, ніж треба було. Чи може він повернути цю суму?

Так, може.

Загальне правило: повернення ЄСВ здійснюється в тому самому порядку, що й повернення сум інших податків, тобто згідно із процедурою, установленою ст. 43 Податкового кодексу (далі - ПК).

Проте крім норм ПК треба орієнтуватися також і на Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затверджений наказом Мінфіну від 23.07.2021 № 417 (далі - Порядок № 417).

Так, платник ЄСВ повинен подати до податкового органу заяву за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку № 417.

Заява подається до територіального органу ДПС за місцем обліку надмірно або помилково перерахованих коштів. До заяви необхідно додати копію розрахункового документа, що підтверджує сплату коштів, завірену особисто платником податків (п. 6 Порядку № 417).

На замітку! Заява може бути подана у тому числі в електронній формі через електронний кабінет.

Процедура повернення надмірно/помилково зарахованих до бюджету коштів із зазначенням термінів наведена в п. 43.5 ПК. Детальніше про повернення платникові таких коштів читайте у консультації «Підприємець припинив свою діяльність: чи можна повернути надмірно сплачений єдиний податок до проведення перевірки?»

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
26.05.2025
Чи мають бути у підприємця первинні документи?
Ви підприємець на єдиному податку? У статті ми роз’яснюємо, які первинні документи обов’язково повинні бути у вас на руках для підтвердження доходів та операцій продажу товарів (надання послуг). Питання про наявність первинних документів у підприємців – особливо в тих, які є платни...
14.05.2025
Реєстрація підприємця платником ПДВ та анулювання ПДВ-реєстрації
У разі зміни системи оподаткування у підприємців часто виникає обов’язок зареєструватися платником ПДВ або анулювати ПДВ-реєстрацію. Але такі операції мають певні нюанси і наслідки, про які слід знати. Тому в статті розповімо, коли підприємець зобов’язаний зареєструватися платником ПДВ,...
05.05.2025
Чому місце провадження діяльності має значення для підприємця-єдинника?
Чому виникло запитання? Місце провадження діяльності є одним із реквізитів заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (форму затверджено наказом Мінфіну від 16.07.2019 № 308, електронний ідентифікатор форми F0102003) (далі – заява). Воно може або збігатися з місцем реєстрації підпр...
Кращі матеріали