Слово редактора Uteka-Комерція від 01.04.2025
Шановні колеги!
Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання.
Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві? Постачальник склав податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання підприємство-покупець вже було зареєстровано як платник цього податку. Оформити правильну податкову накладну постачальник відмовляється. Що може зробити покупець у цій ситуації? Як змусити постачальника оформити правильну податкову накладну? Відповіді на ці запитання ви знайдете ви знайдете за посиланням
Затверджено порядок функціонування системи e-ТТН: що зміниться для учасників перевезень? 20.03.2025 набув чинності наказ Мінрозвитку від 27.12.2024 № 1491, яким затверджено Порядок функціонування системи електронного документообігу електронна товарно-транспортна накладна. Водночас втратив чинність Порядок реалізації експериментального проєкту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної, затверджений наказом Мінінфраструктури від 07.05.2020 № 301. Ми розглянули порядок функціонування Системи обігу електронних ТТН, розповіли, хто бере участь у цій системі, що потрібно для роботи з е-ТТН та чи є наразі е-ТТН обов’язковою формою чи можна оформлювати ТТН також і в паперовій формі: https://uteka.ua/ua/publication/comme...
Перевезення ТМЦ для власних потреб: чи потрібна ТТН? Підприємство перевозить власним транспортом товари, запаси між своїми структурними підрозділами. Тобто і вантажовідправник, і вантажоодержувач – одна й та сама юрособа. Ніяких послуг з перевезення від третіх осіб, як і договору перевезення вантажу – немає. Є лише витрати на саме переміщення товарно-матеріальних цінностей. Вартість пально-мастильних матеріалів підприємство відображає за подорожніми листами та актом списання, відрядні водію – за наказом керівника та авансовим звітом. Чи потрібно в такому разі оформляти товарно-транспортну накладну? Якщо так, але цього документа не буде, якими можуть бути наслідки? Відповідь тут
Продавець своїм транспортом доставляє товар покупцю: чи потрібна ТТН? Перевезення вантажів автомобільним транспортом вимагає оформлення товарно-транспортної накладної. Тому виникає запитання: хто та в яких випадках повинен виписувати ТТН? Наприклад, чи повинен продавець виписувати ТТН у разі доставки товару покупцю власним транспортом, якщо в умовах договору купівлі-продажу товару зафіксовано, що його доставка здійснюється за рахунок продавця? Тобто чи потрібна ТТН, якщо учасниками операції є лише продавець товару та його покупець, а будь-яка третя особа для перевезення товару не залучається і послуги перевезення окремо не надаються (скажімо, навіть у договорі купівлі-продажу вартість доставки товару покупцю взагалі не виділено)?
Докладно про таку ситуацію читайте у статті за посиланням
Роль печатки на паперових та електронних первинних документах: коли реально допомагає її наявність? Наявність печатки не є обов’язковою, і це знає як юрист, так і бухгалтер. То чому ж ми так часто хочемо бачити печатку на документі? Тільки заради спокою? Чи все ж відтиск печатки може допомогти у спірних ситуаціях? Ми вирішили вивчити це питання та проаналізували судову практику. Також ми з’ясували, чи можна вимагати, щоб контрагент робив відтиск печатки на первинних документах, якщо в нього вона є? Чи обов’язково проставляти на електронних документах електронну печатку разом із КЕП? Якщо є фізична печатка, чи обов’язково отримувати й електронну? Якщо на документі немає підпису, чи може допомогти наявність печатки? Про все це читайте у статті
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати. Найбільш поширений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Проте у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2022 № 18 (далі – Постанова № 18), якою більшість виплат нерезидентам в інвалюті, включаючи виплату дивідендів, було заборонено. Із 13.05.2024 у цьому питанні відбулися позитивні зміни – було дозволено виплатити нерезидентам дивіденди за результатами діяльності за періоди з 01.01.2024 (за дотримання умов, викладених у пп. 46 п. 14 Постанови № 18). Тому ми докладно розглянули, як ідуть справи з виплатою інвалютних дивідендів нерезидентам сьогодні.
Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:
- заокруглення у фіскальних чеках РРО/ПРРО;
- зміни в кодах ризиковості платників;
- якщо підприємець не має ІПН – як укладати договір.
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу